Tuesday, December 29, 2009

Alkisah..

Semalam..second visit Aiman ke Klinik Kesihatan. Aiman kena cucuk. Masa tu Aiman memang tido dengan nyenyaknya. Bila bukak seluar dia, dia bunyi skit, bila kena cucuk.. nangis la jugak.Sampaikan Adilah yang dok kat luar pun boleh dengar suara Aiman nangis. Tapi..seperti biasa, kejap je nangisnyer. Nurse kata, maybe akan demam so balik umah tu terus kasi Aiman makan ubat. Ni cucuk apa ntah, tapi nurse tu kata, ni cucuk baru, kena cucuk 5x. Dalam hati aku cakap.. ooo.. cucuk baru. bagus2.. cucuk kat sini free. berguna jugak duit cukai yang aku bayar kat gomen saban tahun.. biarla tunggu lama skit.. Kedekut skit ibu Aiman nieh. Alhamdulillah, sampai skarang takde tanda2 yang Aiman akan demam. Cuma semalam dia kelihatan sangat layu. Angkat pun bleh pejam mata n lali. Agaknya kesan ubat yang dia minum kot. So berikut adalah antara kisah2 Aiman yang terbaru..

HADIAH

Ni Aunty and Uncle dari TW yang kasi. Aku yang pilih hadiah ni. Sebab diorg takde masa nak pi beli.. aku mintak duit yang diorg kutip, aku pi beli sendiri!

Banyak Mak Lang Aiman (Hanisah) belikan barang and antaranya adalah topi yang cute ni! Bagusla sebab Aiman memang kekurangan topi untuk jalan2.

Baju ni plak, Mak Teh Aiman (Adilah) yang kasi. Tak tahan... Ada lagi sign yang pasang kat belakang keta. Kepala kuola yang bergoyang2, sayangnya keta tinted gelap giler. Nampak... tapi tak clear sangat tp bolehla..

TQ suma untuk hadiah2 for Aiman. Senang2 kasi la lagi yek!



SENYUM & NGANTUK

Aiman dah pandai senyum sekarang. Bila mood dia baik, kita cakap n senyum2 kat dia.. dia mesti akan senyum balik. Kalu dia rajin, dengan suara2 pun kuar. Sembang ngan kita. Kekadang, dia akan dengar n tengok dulu kita cakap2 kat dia.. pastu lama dia dengar, mulala bukak mulut menganga, ala2 nak cakap tapi tak kuar suara (seperti gambar kat bawah). Pastu.. riuhla dengar suara dia dok sembang jugak!
Ni dah ngantuk. Dok garu2 kepala, mata.. kekadang tu sampai merah kening n kelopak mata sebab dia ngantuk, tapi tak mo tido..Mata dah kuyu.. ni dah nak tido sesangat la ni. Kekadang, tak sampai seminit pasni, dia boleh pejam mata n terus tido. Lupa plak nak ambik gambo dia tido masa ni. Tapi.. kekadang jugak, even dia dah kuyu n tutup mata tido.. dalam masa 5 minit kemudian, dia akan jaga balik n mula main2 balik..


SUATU PAGI BERSAMA KANGAROO
8.18 am : En Suami baru je gerak pi keje. Sebelum dia pi keje, aku dengar dia sembang2 ngan Aiman. Tak sure masa tu Aiman jaga or tido. Then aku pi tengok Aiman lepas en suami pegi keje, aku nampak dia letak kangaroo ni kat tepi Aiman. Kangaroo ni mak teh Aiman yang kasi. Sangat comey en suami letak kedudukan kangaroo ni. Macam tengah tunggu Aiman tido.
8.25 am : Aku baru siap sidai kain. Jengok Aiman.. tengok2 kangaroo dah berubah tempat! Dan Aiman masih di posisi yang sama macam tadi.. kangaroo tertonggeng kat atas bantal Aiman..
9.18 am : Aku baru kuar dari toilet, bilas baju Aiman and bila jenguk.. kangaroo berubah tempat sekali lagi!! Kali ni kat kepala Aiman plak n Aiman nyer.. masih nyenyak tido! Tapi masa dalam toilet tu, aku adala dengar Aiman bunyi2 macam mengeliat. Hahaha.. mengeliat sampai terpelanting kangaroo..

1 comment:

sayahappyslalu said...

bestnya, dapat kangaroo..
nanti aiman main sampai besar.. jangan pastu takleh lekang pulak, sampai jadi macam bantal busuk.. dibawak ke mana aje.. hihi..