Wednesday, December 2, 2009

Practice make perfect

Memandangkan tak sampai 2 minggu pun lagi aku nak masuk keje balik, maka harini start ajar Aiman minum susu botol. Kalu ikut buku.. 2 minggu sblm.. Siap ada jadual lagi masa bila kasi susu perah n susu badan. Tapi biasalah aku, suka tangguh2.
So dalam kol 10 pagi tadi kasi Aiman minum. Masa tu dia dah nangis sebab bila bangun baru aku nak kuarkan susu dari fridge n panaskan. Ikut buku yang aku baca tu kata, kena kasi orang lain bagi minum, bukan maknya sebab baby kenal pelukan mak dia. So mak yang kasikan susu botol kat Aiman. Mak aihhh... masa Aiman nangis lebih banyak dari masa dia minum susu tuh. Aku yang tengok ni pun dah rasa tak sampai hati. Mak cakap.. biarkan.. dia kena belajar jugak. biasa la camni. Huhuhu.. memangla kalu dah jadi mak ni akan sangat lembut hati especially hal2 yang melibatkan anak kita nangis. Dalam dok nangis tu, masuk jugakla separuh susunya.. tambah tolak yang meleleh kuar semula.. tinggal suku. Tapi masa tu Aiman memang nangis beriya.. ye la, dia lapar, pastu puting plak keras, dia sendiri tak biasa. Susu laju je kuar.. Then aku amik dia.. kasi minum susu pastu bila dia dah selesa minum, aku tukar kasi dia minum susu botol pulak. Habisla sebotol..tp value susu bukan penuh sebotol pun, aku rasa tak sampai 2 oz. Okla untuk permulaan..
Latihan kedua, dalam kol 3.45 ptg tadi. Seperti biasa, Aiman tido, then bangun, nangis nak susu. Cepat2 aku panaskan susu dia, mak kasi Aiman minum. Kali ni Aiman dah dapat biasakan diri! Syok tengok Aiman isap susu sampai habis. Kali ni pun.. tak de la banyak pun susu letak dalam botol. Untuk hari pertama.. prestasi yang baik oleh Aiman! =)

No comments: