Tuesday, December 1, 2009

Aiman's update

Banyak menda dalam fikiran skrang. Ada banyak menda nak kena buat tp tak start2 lagi. Antaranya start latih Aiman minum susu botol. Pastu plak, nak cari tukang cuci rumah, nak cuci rumah aku. Dah berapa lama tak bermop rumah. En suami pun.. stakat sapu gitu2 je. Ada la 2-3 calon, sorang tu asyik ada banyak job, tak free je memanjang. Tp keje dia memang bagus sebab dia memang selalu datang cuci rumah mak pun. Sorang lagi pulak, keje ikut jam. 4 jam, RM50. Dia cuci rumah kawan mak, mak kata ok la... tp kalu boleh, aku nak cari tukang cuci yang takde limit masa. Sorang lagi pulak, dok kat Sri Damansara. Kalu nak amik dia, kena amik n anto dia ke rumah dia. Nak kena cuci rumah tu by this week jugak. Next week mak tih dah nak datang kl. Kenala aku balik rumah sendiri.. sb rumah mak sure penuh ngan cousin2 dari SP. Lagipun, kena biasakan hidup kat umah sendiri bersama Aiman. Skarang dok kat umah mak, suma senang.
Aiman wat pe skarang? Emmm.. baru lepas minum susu. Tadi dia lelap, bila aku letak, dah jaga pulak. Tapi diam je, tak bising pun. Agaknya lali lah tu. Skarang aku bleh mandikan dia sepenuhnya, tanpa bantuan sesiapa. Kalu dulu, lepas 3/4 dari total masa mandi kan dia, dia dah resah, bunyi2.. n biasanya masa nak pakai baju tu dia dah nangis. Skarang, Alhamdulillah la, dia dok diam2 je. Kalu bunyi pun sikit2 je. Agaknya sb aku dah tau kedudukan yang buatkan dia rasa selesa n seronok mandi. Tp yang penting... kena la susukan dia dulu sebelum mandi. Kalu tak, memang sah2 la dia nangis sebab lapar. Siap boleh nangis sampai teresak2 lah. Aiman dah pandai isap dia punya sarung tangan... ni kalu kita test dia lapar ke tak guna jari kita kat mulut dia, so sementara nak kasi susu tu, dia isapla tangan dia dulu. Ni dia isap sendiri eh.. bukan aku yang suruh dia isap. Tapi takla selalu, cuma dia dah pandaila nak halakan tangan dia kat mulut dia.
Aiman skarang dah pandai nak diri2 n kepala dia pun macam dah kuat sikit. Dia pun dah selalu burp. Kalu dulu, tepuk la lama mana pun, susah nak dapat dia burp. Skarang, kadang2 tu, elok angkat je.. terus dia sedawa. Tp kalu pasal muak tu, banyak je. Hari2 mesti kena baju aku. Baju dia pun, satu malam tu boleh tukar sampai 3 kali sebab kena muak dia. Biasala.. nama pun budak2 kan..
Apa lagi perkembangan Aiman eh? Emm.. nantila kalu ada idea, aku cerita lagi.. So, ni la yang Aiman tengah buat sekarang.. dah tido pun dia. Gaya Himawari (adik Sin Chan)!

No comments: