Monday, December 14, 2009

Meniti Hari2 Terakhir

Huhuhu.. arini last day cuti bersalin aku! Memang rasa mcm nak jadi surirumah je. Tapi tak leh.. mana nak dapat duit bayar mcm2. Nak plak ngan kos hidup yang makin meningkat skarang. Lama jugak tak update blog sejak balik ke rumah aku. Tak sempat.. laptop pun tinggal kat umah bila pi umah mak di waktu siang. Bila balik rumah aku malamnya.. masa tu la nak basuh kain, kemas rumah (emmm.. ni macam takde sangat je), melayan Aiman, siapkan makan. Asyik dok terpikir nak update blog je tp tak buat, especially masa dok kat bilik termenung.

Pagi ni pi hospital, mintak MC. Tak sangka plak opis nak MC, sedangkan dah kasi cuti bersalin 2 bulan. Risau gak kot2 tak dapat, ye la, bersalin pun dah 2 bulan lepas. Seb baik diorg tak kisah.. suma nurse baik2 je. Bila masuk wad tu, teringat masa ngan Aiman dulu. Dengar bunyi baby2 nangis.. siap ada sorang baby tu dok bawah lampu sebab kuning, menangis dari aku masuk wad tu sampaila aku balik. Kesian sangat dengar. Mak dia (yang dok kat katil) biar je.. nurse pun biar jugak. Sian..

Aiman dah pandai minum pakai botol. Seminggu praktis, kalu awal2 tu dia tolak botol ngan lidah. Skarang, bila dia dah minum dalam setengah, dia start la main tolak2 puting. Biasanya memang tunggu dia betul2 lapar, baru dia nak minum. Koleksi susu aku plak.. emmmm.. entahla, harap2 cukupla. Aku skarang tengah malam pun pam, bila Aiman bangun nak susu. Tapi sebab skarang Aiman pun sekali je bangun malam, so aku pam sebelah, Aiman minum sebelah. Takde la banyak sangat dapat pam, tapi rasanya bertambah skit sejak makan jamu tuh. Jiran umah sebelah promote satu supplement ni, katanya boleh tambah susu. Tengokla dulu, maybe next month boleh try.

Harini Aiman dah 2 bulan!! Semakin comel.. and dah pandai senyum n sembang2. Kalu mood dia baik, nak jugak dia dok dalam car seat a.k.a rocker sementara. Malam2.. ada jugak masa dia mengamuk tp biasanya tak lama. Arini, mak akan pi tempat Adilah ngan mak tok, 24 hb baru balik. Minggu ni mak teh akan jaga Aiman sementara aku pi keje. Next week, Hanisah plak take over. Aku balik lunch time untuk kasi susu and mandikan Aiman. Hopefully Aiman tak mengamuk sangat la. Baik2 je ye Aiman...

So, seperti biasa.. ni antara gambo2 Aiman yang latest..

Aiman dah makin besar! Kalu dulu pakai baju ni, memang panjang seluar = 2x panjang kaki Aiman. Skarang.. cun cun je masuk (adala lebih skit kat kaki..) - 11 Dec 09


Latih Aiman dengan car seat. Dodoikan dia tido. - 9 Dec 09


Mimpi apala sampai berkerut muka - 3 Dec 09

No comments: