Wednesday, April 27, 2011

Pureen Warehouse full!!

First time pegi Pureen Warehouse yang sangat ramai orang!! Penuh giler.. aku memang biasa tak pegi awal pun, biasanya sampai dalam kol 11-12 gitu. Kali ni pegi ngan Nisah, Shamin ngan Dilah. Memang penuh orang... bersesak2 nak jalan pun susah especially dari area barang2 ke pakaian. Sebenarnya kat area tu je yang penuh, penuh ngan orang yg nak beratur. Agaknya ramai yang dah sampai awal, so masa kitorg sampai tu, suma dah nak balik. Memang masa ni orang beratur dah nak masuk susur jalan ke tempat baju dah. Lama gak la nak melepasi kawasan ni, aku plak yang risaukan Nisah. Kang berbersalin kat situ.. tak ke susah.. hehehe..



Melepasi je area orang ramai.. dah lega.. Memang tak ramai orang sangat pun kat area baju tu. Aku rasa crowd sedang2 je.. tengok baju pun senang.. baju2 dalam raga yang ditinggalkan orang pun banyak. Seluar RM1 pun masih banyak! Ajar tips2 pilih baju kat Nisah n Dilah follow aku dalam sesi menggali baju2 dari bakul. Sebab ramai sangat lagi orang beratur, so kitorg memang amik masa memilih baju, relex je. Dengan harapan, nanti bila kitorg dah siap suma, orang pun ramai dah balik. Tapi... memang orang ramai yang keep datang n pergi.. so line tu still sama gak panjangnya. Siap boleh ada pengumuman suruh balik dan datang kemudian sebab ramai sangat orang.



Dah siap pilih baju, pegi kat area sabun2 tu pulak. Masa ni Shamin dah start beratur nak bayar kat area baju2. Aku plak pegi amik barang2 n Dilah start beratur kat area depan. Even panjang barisan, tapi sebab kaunter pun banyak.. aku sendiri yang dok amik2 barang n hantar kat Dilah cun2 je timing dia. Kira first batch amik barang orang pesan, pastu amik wipes, then amik sabun.. last amik pampers. Tapi kat pampers tu lama sikit sebab stok pampers Aiman dah habis. Sementara menunggu dia load stok baru, baru perasan, rupanya kalu beli dalam kuantiti yang sikit, harga sekeping pampers tu lagi murah. Contohla kan, packing yang 48 keping, harga sekeping pampers jatuh dalam 27sen n packing 75 keping, sekeping dalam 30sen. So, alang2 packing kecik lagi murah n banyak lagi stok.. aku pun borong yang packing 48 keping je la. Tapi kena amik banyak jugakla sebab packing dia lagi kecik kan. Biasala.. stok untuk 4 bulan till next warehouse sale. Btw, skang dah jumpa tempat lain yg murah jugak, even tak semurah warehouse ni, tapi kedai runcit depan rumah mak jual lebih RM1.50 je.. kalu kat giant or tesco or even 99 Speedmart, mahal dalam RM5 jugakla sepeket. So nanti, kalu dah abis stok, bolehla beli kat kedai depan rumah mak je.. =)



Nisah pun borong gak untuk baby dia.. lebih kepada stok keperluan la eg sabun, pampers, wipes.. baju aku dah borongkan dah masa warehouse sebelum ni. Tapi nisah tambah2 jugak seluar2 Rm1 tu.. kalu aku pun tak tahan godaan tengok baju murah2. Then siap bayar suma.. Shamin yang beratur kat belakang tak siap2 lagi. Even start queue lagi awal.. tp sistem kat belakang tu tak sama ngan kat depan, n kaunter pun tak cukup banyak. Kira lama jugakla lepas kitrog siap.. baru Shamin siap. Masa tu dah siap amik keta.. tunggu kat luar dah..



Ni gambar aku shopping aritu, plus nisah sikit. Nampak macam banyak tu sebenarnya pampers je.. siap beli satu paket saiz S untuk adik Aiman in advance takut nanti aku bersalin dulu b4 next warehouse..


Dalam kol 3 gitu kitorang sampai rumah. Sangat puas hati sebab aku memang menunggu warehouse ni untuk membeli stok barang2 Aiman. Biarla ramai orang pun. Hopefully... next warehosue b4 aku bersalin la.. sebab nak pegi jugak! Hehehe.. kalu tak, terpaksa la jadi mcm masa lepas bersalinkan Aiman dulu.. mak ngan ayah yang pi shoppingkan pampers. Tapi yang bagusnya kalu diorg yang pegi.. takde la terbabas beli macam2 menda tambahan! Hehehe.. tapi tak leh la, kesian kat diorg nak bersesak2 ramai2 orang..



Ni plak total suma barang yang kitorg beli.. tengok... bersusun pampers! Hahaha.. takpe la, Nisah baby 2.. so suma barang pun double... Keta memang penuh giler.. sampai Dilah pun duduk atas barang!

No comments: