Friday, April 29, 2011

Book Fair!!

Seronoknyer shopping buku!! Pagi2 lagi dah semangat nak pi meeting ngan customer. Pi jumpa customer tu setengah hari je.. lagi setengah hari.. ke Pesta Buku dengan Wani. Siap sembahyang n lunch kat KLCC dulu. Sempat jumpa Zue n Kausar sekejap sementara Wani n Anan pi pilih cincin kawin diorg.


Sampai PWTC, ramai giler orang.. banyak budak skolah. Rasanya kalu weekend lagila sesak.. seb baik jugak dapat monteng kejap waktu keje (kitorg dah ckp kat bos tak balik sampai petang.. tp takde la cakap pegi pesta buku kan...). Aku rasa memang sangat puas hati memilih n mencari2 buku untuk Aiman. Hajat kat hati nak cari poster2.. then buku kecik2 kulit tebal n buku cerita yang ada 365 cerita tu.. so bolehla baca untuk Aiman hari2.


Bagus nya pegi pesta buku sebab pilihan banyak. Macam poster, ada yang murah, ada yang mahal.. tp yang mahal tu, harga kat kedai biasa lagi mahal. Even takde la dapat diskaun banyak giler pun tapi 10% pun.. kalu dah beli banyak, banyak jugak la yang untungnya. Poster yang aku beli menggantikan poster yang Aiman dah koyak 3... dapat harga separuh dari harga yang beli poster koyak tu. Total suma poster aku beli dalam 6 keping.. yang kecik ada.. yang besar pun ada.. aku cari poster yang gambar betul.. baru la senang Aiman nak kenal kalu jumpa bendanya.



Then jumpa buku cerita 365 hari tu kat mph. Pastu buku2 bergambar pun ada.. cuma yang ni gambar banyak.. so simpan dulu. Biar Aiman besar sikit baru kasi dia baca.. rasa mcm umur skarang tak sesuai sangat lagi.. nanti dia pening tengok gambar banyak sangat. Then jumpa satu kedai ni.. kasi diskaun banyak gile.. sampai 70%. Dapat 2 buah buku citer kulit tebal @ RM15 satu. Harga asal tulis kat buku tu dalam RM70++ jugakla. Memang berat mengangkut suma buku2 sebab suma kulit tebal.



For me... cari buku resepi je. Dapatla kurang RM1 dari kedai buku. Ni suma beli yang terbitan Karangkraf. Wani pun beli jugak, tapi genre masakan yang berbeza. Nanti balik opis boleh potostet buku dia. Pastu jumpa buku resepi untuk anak2. Lepas ni bolehla pelbagaikan lagi masakan untuk Aiman. Novel2 pun banyak.. banyak gak diskaun diorg kasi. Tapi aku skarang dah tak minat sangat novel. Wani adala beli beberapa buku. Siap dapat tandangan penulis lagi.



Banyak jugak booth jual set2 membaca la.. merangsang minda la.. untuk budak2. Asal aku lalu je, sibuk tanya.. "Cik ke puan?". Aku buat bodo je.. jalan laju2. Diorg tak perasan agaknya aku pregnant.. hehehe.. kalu tak sure kena tahan terus. Wani yang tak kawin lagi pun boleh kena tahan n terpaksa dengar dia promote barang. Siap mintak tolong beli lagi sebab dia takde sale lagi hari tu.. Tak kuasa nak beli buku stakat 6 buah.. harga sampai seribu lebih.


Last skali.. beli payung! Bukan payung pesta buku pun.. payung biasa2 je.. tp saiz besar punya.. dengan warna warni ala2 pelangi. Semangat kitorg beli payung sorang satu. Sempat jugak nampak Adi Putra.. ala.. budak yang pandai tu. Dia bagi talk apa ntah.. tp masa aku lalu situ dia dah turun pentas.


Balik tu, sampai rumah nak kol 6 la jugak. Sangat puas hati!! Aiman pun syok dapat buku2 baru. Lagi syok sebab aku sempat amik 2 belon dari Karangkraf. Dah penat tengok2 poster, sibuk jugak nak gulungkan poster tu. Susah payah bawak suma buku.. poster.. payung.. ngan belon skali melintas jalan ke tempat parking. Aiman kena rajin baca buku.. ibu lagi la kena rajin ajar Aiman baca buku n bacakan buku untuk Aiman!



Aiman pantang tengok aku amik gambo ngan kamera handphone. Mesti sibuk nak pegang hp n belah kamera menghadap muka sendiri.. pastu kata 'senyum!!'. Haaaa.. ni gambar yang Aiman amik sendiri...

No comments: