Saturday, April 16, 2011

First Teeth Toothpaste

Saja nak kongsi.. ni ubat gigi terbaru aku beli untuk Aiman. Before this aku berus gigi Aiman tak pakai ubat gigi pun. Sebab tak reti nak kumurkan untuk Aiman. Tapi lately.. Aiman macam dah tak suka sangat nak berus gigi dia.. either aku beruskan or dia berus sendiri. Then asal masuk bilik air nak mandi ke, cuci punggung ke.. mesti sibuk je dia amik berus gigi aku or en suami. Suka isap2 sebab sure ada saki baki rasa ubat gigi tu kan.


Maka masalah diutarakan kepada rakan2 baik dan zue mengesyorkan ubat gigi nieh. Hehehe.. diri sendiri malas nak cari info... dari link yang zue kasi cerita pasal berus gigi ni, dia flouride free, so takde la risau kalu anak2 kita tertelan ubat gigi ni. Then ada xylitol, enzim yang ada dalam breast milk untuk elakkan gigi susu rosak. (thanks to zue for the info, yang ni pun aku amik dari explanation ko..). Smalam baru first time kasi Aiman. Tapi dia berus kejap je.. isap sikit sampai habis rasa kot. Aku pun bubuh sikit giler. Berus gigi yang aku kasi Aiman guna smalam pun sedikit keras, memang dia tak suka berus gigi tu. Malam kang try lagi, guna berus gigi yang masuk jari tu pulak. Alamak.. kantoi aku tak gosokkan gigi Aiman pagi tadi!!


Harga dia mahal sikit, RM25++ (x ingat la pulak exact harga), beli kat Guardian. Even sikit je dengan harga yang mahal, tp aku rasa mesti tahan lama sebab pakai sikit je kat berus gigi tu. So Aiman, mahal dah ibu beli ubat gigi nieh.. jangan malas2 n nak ngelat gosok gigi yek....

No comments: