Monday, April 4, 2011

Potluck @ Chura's house


Melepak2 di hujung minggu ngan coursemate kat UM dulu. Tn rumah cik chura, tukang datang ialah Pn Nanin, Pn Kaus, Cik Sue, Pn Zue and aku. Suma bawak makanan masing2.. aku memula nak bawak trifle, tp tak sempatla so bawak kek coklat segera je. Beli kat pasar tani pagi tuh...


Even aku pantang ayam.. chura punya pasal.. aku belasah je makan nasi ayam hidangan utama special dari mak chura. Aiman plak dari rumah sampai ke kajang tido.. so bangun2 tu blur je.. tak berapa aktif sangat. Bagus.. sebab dapatla aku makan dengan tenang.. takde nak terkejar2 dia. Dalam blur2 lagi tu pun, sempat dia tolong minyakkan meja makan n lantai makcik chura! Hehehehe... Aiman tau makcik chura jarang wat keje rumah... kasi denda sikit...


Tak banyak pun Aiman makan nasi, makan buah je banyak. Siap boleh mengadap anggur sensorang diri... pastu jumpa plak keta mainan.. so mainla. Azim pun ada.. besar dah Azim, lagi besar dari Aiman. Nampak mcm Azim yang abang.. sedangkan beza umur 6 bulan! Tengok Azim pantas merangkak sana sini.. Aiman pun sibuk jugak mengikut nak merangkak. Sibuk sangat aku makan, sampai tak de pun amik gambo Azim ngan Aiman or kitorg ramai2.. takpe la, next time lah..


Gerak balik dalam kol 4.45.. sampai rumah dalam 5.30.. huhuhu.. tercicirkan Kausar n Suhen di tengah jalan. Tetiba je dah tak nampak keta Suhen ikut kat belakang.. n hp pulak abis bateri.. Sampai rumah solat jap.. then bawak Aiman jalan pi rumah mak. Seronok Aiman main kat luar rumah, kacau ayah basuh kereta.


Balik rumah je maghrib tu.. terus tido... aku pun dah penat, pas solat.. tido jugak join Aiman.. I miss all my friends.. tp itula.. masa skarang ni pun dah makin limited. Nak jumpa selalu2 pun susah...


No comments: