Wednesday, April 27, 2011

Aiman cucuk setahun setengah

Petang semalam pegi KK, bawak Aiman checkup and cucuk untuk setahun setengah. Bulan ni n bulan lepas banyak betul visit pi kk. Aku dah berapa kali, pastu Aiman lagi. Luckily.. pasni Aiman dah tak yah pegi check setiap bulan. Next visit lagi 3 bulan. Tinggal aku je la yang kena pi check tiap2 bulan sebab pregnant.



Biasa2 aja.. tp sebab sistem penomboran yang baru, so cam takde la lama sangat nak tunggu untuk timbang. Berat Aiman tambah 200g je! Huhuhu.. dari 7.4kg ke 7.6kg. Tinggi skarang 75cm (kalu tak silap ah..). BMI dah turun kepada 13.5, dah masuk katagori underweight dah skarang. Nurse kata.. kena banyak kasi makan kek. Aku persoalkan balik.. bukan kek banyak gula n manis ke? Pastu dia cakap kek ada lebih kalori rasanya, so bagus untuk tenaga. Hmmm... nampaknya aku kena mula membakar kek la lepas ni di hujung minggu. So bolehla wat kek yang berkhasiat n kurang manis untuk Aiman. Maybe bleh la try kek carrot yang penahla aku buat sekali dulu lepas SPM. Kena consult mak su mintak resepi. Tapi oven plak dalam stor bawah tangga yang ntah kat bahagian mana letaknya. Tapi maybe aku buat kek kukus kot.. sebab macam syok je guna pengukus lately. Tengokla pada tahap kerajinan pas ni. Maybe buat sementara ni, beli kek span je untuk Aiman dulu..



Makan kerepek dengan penuh sopannyer. Tapi tak lama lepas tu dah sibuk nak turun jalan2


Tak de apa yang menarik, cuma Aiman sangat2 la nak pegi kat playground kat tengah2 kk tu. Seb baikla aku tak dok n memang menjauhi pun pintu masuk ke playground tu. Just bawak dia tengok thru pagar je.. sian Aiman.. bukan ibu tak mo kasi.. cuma ramai sangat budak2 main, kang dia tolak je awak.. tak pasal2 budak tu nangis sebab kena tolak ngan ibu balik! Hahaha.. tapi tak pe, Aiman pun have fun with himself berlari2 sendiri kat area lapang depan kawasan x-ray. Sambil tu belikan kopok.. seronok la dia makan n main2. Aku pun kejar2 dia jugak skit2 tp takleh la over sangat kan.. kang orang kata apa pulak.



Tak bawak stroller kali ni, so beg pun nak kena angkut sendiri. Bila aku dah penat, kasi Aiman plak bawak. Sian dia.. dah la beg sedikit berat sebab sabun2 n bedak berat. Kejap je.. hanya untuk memenatkan Aiman supaya nanti balik bleh tido..


Then masa cucuk.. memula baring tu ok je.. bila start pegang je kaki, dia pun mula la meronta. Aku memang cam tak sampai hati nak pegang kuat2.. aku just peluk je so nurse rajin ramai2 plak tolong pegang. Sampai 3 orang!! Of course la Aiman meraung.. tapi bila nurse kasi ubat je.. terus diam n cakap 'ubat'... tangan hulur nak amik ubat dari nurse. Terus diam n senyum. That's my boy... hehehehe... malam semalam, even dah kasi makan panadol, still macam nak panas2 skit. Pagi ni memang panas tapi Aiman aktif je macam biasa. Siap dapat mandi n main air seround lagi pagi tadi. Biasanya nanny yang mandikan.. tp sebab tengok dia panas.. saja aku kasi dia mandi + main air, biar kurang skit panasnya. Tadi nanny cakap dah ok.. Alhamdulillah..



Kan betul Aiman sangat penat lari2.. balik tu, dengan keropok kat tangan, tak sempat kuar masuk highway lagi dah tertido. Sampai rumah angkat pun tak sedar...

No comments: