Tuesday, January 4, 2011

Testing.. testing..

Hmmm.. saja je testing post entri via email..

Nak tengok kuar apa..

Hehehe…

Sangat malas bekerja tp masih slow2 membuat kerja

Tengah mencari2 info camne nak stop bf

Huhuhu.. mcm sedih je bila baca kisah orang2 yang terpaksa berdepan ngan anak yang menangis2 bila kita takmo kasi bf

Tp.. macam kes aku skarang, Aiman pun dah besar
Pastu plak, tak mo langsung minum susu thru botol

Kalu guna cawan pun, mau 2-3 teguk guna straw je, pastu dah tak mau

Kalu aku tak latih dia dari sekarang, nanti lagi besar, lagi susah nak stop

Bila sembang2 ngan kawan2.. rupanya ada yang buat, even bf, tp bila nak tido tu.. after baby dah lena skit, kasi minum dengan botol pulak

So baby akan biasa memula bf.. pastu minum ngan botol

Aku kena slow2 latih Aiman untuk minum botol

Kalu tak, silap2 sampai besar nak bergantung lagi

Even aku rasa susu aku dah tak banyak, n Aiman sendiri pun selalu gak masa menyusu tu ngamuk2 (aku agak sb susu tak kuar banyak)

Tapi Aiman tetap sabar je bf ngan aku…

Bila pk Aiman yang still sabar bf even susu sikit.. buat aku lagi rasa cam sayangnyer nak stop

Semalam.. punyala tak nak lepas aku bf kan dia.. temankan dia bf sampai tido pun amik masa sampai sejam setengah

Agaknya.. ibu2 lain yang bf sampai baby tido.. ada tak agaknya lama mcm ni

Asal aku tarik je, sure dia akan tersedar n ngamuk2

Aku pk2 balik.. sejam setengah? Huhuhu.. lama tuh.. siap dah boleh kemas rumah

Bak kata dla.. inilah pengorbanan ibu yang bf

Aku gembira bf Aiman.. tp rasanya suma benda akan ada penghujungnya kan

Nak plak yang stok susu aku dah habis, Aiman pulak tak mo minum susu sangat masa ngan nanny..

Susu badan ataupun susu formula, suma dia tak mo minum

Aku kalu boleh takmo la Aiman kekurangan zat2 vitamin n mineral yang ada dalam susu

Rasanya aku dah kena mulakan membiasakan Aiman tido without bf

Even aku akan rasa sedihhhh sangat….

Pk pasal ni pun dah buat aku sedih.. camne nak tengok Aiman nangis without minum susu aku?

Hmmmmmm….. tabahkanlah hati ku……

 

 

1 comment:

Anonymous said...

Tak yah la mula bagi botol, nanti masalah nak stop botol pulak! Sippy cup je. Aiman dah setahun dah, boleh wean dari bf or baby formula.
-Cik