Friday, January 28, 2011

Aiman's Dinner

Skarang aku macam dah malas nak masak nasi untuk Aiman malam2

Lagipun Aiman skarang dah makin besar, dah mula nak kenalkan dia ngan menda2 pejal

Petang2 bila aku beli dinner, beli extra untuk Aiman jugak

3 hari lepas makan nasi lemak, sebungkus untuk Aiman makan tp aku kasi bahagian nasi putih je la

2 hari lepas makan nasi ambang, banyak gak nasi ngan ayam yang Aiman makan

Semalam, aku makan nasi lemak lagi kat Ani Sup Utara, untuk Aiman aku tapaukan satu set nasi sup daging seperti di bawah..

Ni adalah set sup daging untuk orang dewasa makan. Aku kuarkan daging ngan sikit sup, blendkan sampai lumat..

So aku gaulkan nasi ngan daging membentuk bebola2 kecik nasi..

Aiman suka.. ni gaya Aiman datang menadah nasi..

Suap sebiji.. sambung main, then datang balik cari aku kat meja makan bila dah abis yang dalam mulut..

Punyala banyak Aiman makan.. sampai nasi tu tinggal 1/4 je lagi!

Aku pulak yang risau takut dia muntah sb banyak sangat makan..

Tapi bila dia dah kenyang, aku suap lagi, dia luahkan balik..

Tu tandanya Aiman tak mau dah la..

Keras perut tanda penuh isi.. malam pun tido dengan nyenyaknyer..

Malam ni menu sup daging lagi kot.. ada separuh lagi daging balance semalam punya...

2 comments:

sayahappyslalu said...

saya pun dah start bagi haikal makan nasi.. biasanya makan dengan sup atau kuah sayur.. dia makan aje nasi sebiji2 tu.. lagi suka berbanding makan bubur, berapa suap aje.. cuma kena lebihkan minum air, takut dia tercekik.. dahlah dia suka simpan makanan dalam mulut.. hehe

mira edora said...

tu la..seronok kasi dia makan makanan sama ngan kita. senang keje.. sekali masak je. =)