Wednesday, January 26, 2011

Muntahla pulak..

Semalam kasi susu botol sambil Aiman tido..
Dia bangun terus muntah susu..
Pagi ni aku siapkan setengah botol, bila jaga Aiman tak mo minum..
Then pas kasi makan biskut, pisang n sisa2 nasi bekal makan untuk nanny harini..
Aiman mintak air, aku kasi susu yang dah buat tu tp letak dalam gelas n Aiman minum guna straw..
Seronok tengok dia sedut suma susu sampai habis..
Tapi.......
..................
....................
......................
Tak sampai 5 minit pastu, Aiman muntah!!!
Habis keluar suma susu... biskut... pisang.. n nasi...
Huhuhu... sedihnya..
Kesian kat Aiman, makan macam2 last2 free2 je kuar balik suma..
Lepas tu aku kasi minum air masak pun dia tak nak minum..
Agaknya rasa tak sedap tekak kot lepas muntahkan suma..
Adakah susu putih tu yang tak sesuai dengan Aiman?
Aku buat terlalu cair ke?
Susu jenama yang sama, aku beli yang coklat punya, Aiman minum guna straw, tak penah langsung plak sampai muntah..
Kalu minum susu aku kat nanny dia, pakai straw jugak, tapi takde plak sampai muntah..
Kat mana salahnya ye?
Susu putih dumex ke?
Or sebab Aiman tak biasa lagi minum?
Tengok macam senang sangat dia muntah..
Hmmm.. kena cuba lagi..
Kalu muntah lagi sekali, kena pkkan cara lain pulak..

No comments: