Wednesday, January 26, 2011

Mula berusaha

Skarang dah kena mula biasakan Aiman minum susu FM. Mula2 skali ialah kena biasakan Aiman minum dalam botol dulu. Skang kat umah nanny memang pakai straw or cawan je. Kalu pk, bagus jugak at least xde la susah nak stopkan Aiman dari dok gonggong botol bila besar nanti. Tapi skarang, nak cerai susu yang jadi masalah especially bila Aiman tak minum botol..

Malam ni first time aku cuba. Aritu b4 tau pregnant penah gak cuba sekali, punyala Aiman menolak sampai abis tumpah susu basahkan baju dia. Since that, aku dah malas nak cuba lagi, plan nak bf sampai umur 2 tahun. Pastu ckp kat Aiman, Aiman dah besar, xleh bf lagi. Hahaha.. Macam senang je kan tp aku baca beberapa review omputih suma jalan ngan cara ni. Rasanya untuk aku.. Xsemudah tu kot. Tapi tak pela, susah camne pun, kena gak biasakan.

Berbalik pada percubaan pertama malam ni, Aiman tdo awal. Lepas aku siap2 suma, buatkan susu sebotol kecik, then aku pun sumbatla skit kat mulut dia. Mula2 Aiman isap hujung2 puting je, maybe dia ingat aku yg bf kan dia. Lama2 bila dia isap, makin byk susu masuk, terus jaga!! Adoila.. N terus tolak botol. Xlama pastu termuntah pulak suma susu yang dia minum.. Xde la byk pun, aku rasa mcm xluak pun dr kuantiti asal. Huhuhu.. Tetap rasa sayang je susu tu.

Skarang, Aiman dah sepenuhnya jaga.. Riuh mulut dok cakap macam2, tangan tunjuk sana sini. N memang xnak pun minum botol. Yeah, first day kan and even it will take a month or more, I will keep continue trying. Aku pasti, banyak susu yang akan terbuang tiap kali percubaan tidak berjaya tp tetap kena teruskan jua. Untuk kebaikan adik Aiman, aku n jugak Aiman. Supaya Aiman dpt nutrien yang cukup n dapat tido lebih lena malam2 sb xlapar minum susu sikit sgt.

Ya Allah, permudahkanlah urusan ini. Tabahkanla hatiku, kuatkanla semangatku. Hanya Kau yang mengetahui apa yang terbaik untukku. Amin..
Sent by Amirah from my BlackBerry® smartphone

No comments: