Saturday, August 7, 2010

Shopping time!!

Yeah.. sudah lama ku tunggu hari ni
Pureen warehouse sale!!!
First time pegi b4 bersalin, first time borong barang untuk baby
Then missed 2x warehouse sebab balik bp masa tu tp mak and ayah turun belikan stok barang Aiman
Today... yey... aku pegi sendiri!!!
Dapat melepaskan gian membeli barang2 baby
Kalu beli kat shopping complex, mesti tak leh beli puas2 sebab akan rasa mahal n sayang kat duit
Di sini.. even bila beli banyak, jadila abis duit tp tetap rasa berbaloi bershopping terutama baju
Sampai around kol 12.. orang takla ramai sangat
Kira tempat bayar pun tak beratur panjang.. kat bahagian baju pun, even ramai kerumun, tp masih ada tempat untuk aku memilih baju dengan selesanya
Cuma yang tak best, ramai sangat amik baju banyak banyak banyak.. then pilih lama lama lama sampaikan baju2 yang tinggal kat situ yang tak best sangat
Then lepas pilih2 baju Aiman, tengok staff kat situ tengah asingkan baju2 yang orang amik banyak2 tapi tak beli
Tak larat la nak tunggu sampai diorg abis asingkan and load balik baju2 untuk dipilih
Sebab lagi banyak baju.. kang lagi aku rasa mcm nak beli suma
Baju yang aku dapat ni pun.. pelbagai kaler n cantik jugak...
Dapatla dalam 9 pasang!!!
Hahaha.. dalam dok komen baju takde pun boleh beli sampai 9 pasang kan..
Sebenarnya banyak beli seluar untuk Aiman
Maklumla.. sejak Aiman wat part time lap lantai rumah, seluar dia mesti hitam
Kalu basuh, memang hilang tp still ada kesan jugakla
Then cari barang2 yang dipesan.. beli skit stok sabun, baby wipes, rash cream and yang paling penting... pampers!
Masa tengah bayar.. hujan turun dengan lebatnyer!!!
Lebat giler.. suma orang stuck tak leh kuar.. payung pun takde
Bila dah reda skit, aku mintak kotak.. berpayungkan kotak aku pi amik keta
Seb baik datang ngan Naim (kebetulan dia nak balik rumah, so pick up dia.. adala tukang tolong angkat barang)
Dia tunggu barang.. aku amik keta, park betul2 kat pintu masuk
Seb baik masa tu hujan dah reda skit
Syok tengok orang shopping banyak.. syok jugak tengok ibu2 mengandung..
Teringat masa aku pregnant dulu..
Kat sana tak kuasa nak amik gambo.. lebih menumpukan perhatian pada apa yang nak dibeli
So balik rumah.. Aiman.. pose sikit... =)
Baju baru Aiman.. Banyak baju yang sama.. jangan nanti kuar jalan2.. jumpa baby lain pun pakai seluar/baju yang sama.. Aiman awal2 lagi dah rasmi.. bukan rasmi pakai baju.. tp rasmi isap baju, especially tag harga..

Antara sabun2 yang dibeli. Travel pack tu bukan dalam list pun.. tp sebab nampak cute, terbeli la pulak..

Sambil mengemas.. Aiman memanjat rocker dia. Seb baik tak sibuk punggah barang..

Bila aku dah siap kemas semua.. nak kuar bilik dah pun, baru nak main kat kotak isi barang beli tadi.. ni muka mintak izin.. 'ibu.. janganla kuar lagi.. Aiman baru nak mula main.."

"Aiman bukak eh.. bukak eh.." Last skali aku tutup lampu.. tinggal je Aiman.. barula kedek2 merangkat kuar bilik ikut aku...

No comments: