Thursday, August 5, 2010

and finally...



Akhirnya, tuan rumah bagitau jugak yang dia konfem jual rumah yang kitorg duduk sekarang kat kawan dia..
Selepas beberapa message aku yang tak berbalas..
Aku rasa, dia tak mo bagitau awal2 sebab risau nanti rumah dia takde orang duduk sampaila urusan jual beli selesai
So, dia inform last week.. even aku memang awal2 lagi dah agak memang jadi pun dia jual rumah ni kat kawan dia
Sampaikan jiran depan rumah bagitau aku dulu.. sebelum tn rumah aku bagitau
Maka... bermulalah episod mencari rumah baru
Sewa? Beli?
Sewa rumah kat KD? Hmm.. hampir suma rumah dah sewanya RM1k ke atas
Rumah 1.5 tingkat pun 1k.. rumah townhouse pun bleh mintak sewa RM1.2k
Beli rumah? Hmm.. ni pun satu hal, rumah baru, or rumah lama?
Kalu rumah baru.. area bukit jelutong... puncak alam.. banyakla..
Tapi pandangan aku, area tu macam jauh sangat
Jauh dari umah mak.. hahaha... bleh tak jadikan tu sebagai alasan?
Tapi.. kalu nak dekat ngan umah mak, mana ada dah kawasan baru nak naik kat KD nieh..
Haila.. kalu diikutkan, pening nak pk hal rumah ni
Nak dok selama yang boleh dulu kat umah sekarang..
And we see how it goes from there..
Rumah sewa... rumah baru... rumah mak??? erkkkk...

No comments: