Sunday, August 15, 2010

Bila tak dengar alarm berbunyi..

Semalam Aiman seronok sangat bermain
Sampai kol brapa pun aku tak sedar..
Tutup suma lampu pun.. boleh lagi pusing2 main kat dalam bilik
Bila sedar, bunyi alarm, Aiman tido kat sebelah
Tengok hp.. 5.39am!!! (jam aku cepat 10 minit)
Hwaaaaaaaa... nape tak dengar.. set alarm kol 5 pagi
Seb baikla cepat 10minit, so masihla ada masa sikit
Cepat2 buat air, makan kurma sambil panaskan makanan
Takde nyer nak panaskan satu2 lauk..
Cedok kuah, ayam, nasi.. masukkan satu pinggan dalam mikrowave
Seb baik ada mikrowave, kalu tak makanla nasi sejuk
Alhamdulillah la selamat makan sebelum waktu imsak
Tapi bila makan lauk perangat mikrowave ni.. buatkan aku teringat pasal jangan panaskan susu guna mikrowave
Sebab di luar kita rasa suam, tp bila minum.. hasil pemanasan tu dari dalam sebenarnya
Bila aku makan nasi pagi tadi, pegang suam.. bila gigit nasi, bleh rasa celah2 gigi tu mcm panas
Tapi sebab dah lambat, telan je lah kan..
Tak suka sangat bila terlambat bangun sahur
Seb baik jugakla masa tersedar tu belum imsak lagi
Kalu tak.. mau lembik aku seharian
Seb baik jugak tak keje..
Layankan Aiman jela, especially bila dia tido.. aku pun tido!
Hehehe... cukupla sekali bangun lambat
Pasni nak kena set beberapa alarm.. or maybe aku kena awalkan lagi waktu untuk bangun bersahur
Supaya kalu tersedar tu, masih sempat lagi..
Aiman la ni...

No comments: