Tuesday, August 17, 2010

Pari Peot

Penah dengar tak pasal ikan pari peot?
Peot = period..
First time aku dengar pasal ni, memang nak gelak sebab ikan pun ada period kan
Orang kata, pari ni bila dia peot, ikan tu akan busuk sangat
Isi dia pun macam liat2 gitu
Aku tak penah jumpa lagi sehinggalah semalam.........
Seperti biasa, membeli lauk pauk untuk berbuka
2-3 hari ni asyik beli kat bazar seksyen 7 je.. sampai dah tak tau nak beli apa
So arini saja la nak try ikan bakar
Bila berbuka, aku pun bukala plastik yang balut ikan tu
Mak aihhh.. memang semerbak bau busuk ikan tuh
Kecewa gak la.. sebab kalu ikan tu busuk, nape nak masak n jual jugak kan?
Aku agak2.. ikan pari tu peot.. tu yang busuk..
Tapi aku tak tau la bila pari peot, masa dia mentah, dia bau tak?
Jamahla jugak sikit.. sebab sayang la dah beli kan
Tapi memang tak boleh tahan
Aku yang selsema semalam pun boleh bau
Terus tutup balik ikan dalam plastik
Bleh tak kalu arini pi balik gerai tu cakap semalam dapat ikan busuk?
Agak2... bleh dapat ikan free ganti yang semalam tak?
;-)

1 comment:

sayahappyslalu said...

boleh.. pergi balik, cakap saya nak mintak ganti.. tapi, in proper tone la.. insyaAllah ada rezeki.. pilih ikan lain la pulak...