Monday, August 16, 2010

Kisah di Bazar Ramadhan

3 Ramadhan 1431 Hijrah
Lokasi : Bazar Ramadhan Seksyen 7, Kota Damansara
Masa : 6.45 pm

Beberapa gerai air.. suma dah abis airnya
Then aku tengok satu kedai air ni, bleh tahan jugakla orang kerumum order air
Nampak menarik, lagipun takde pilihan dah.. so beli je lah

Aku : Ni air apa? (sambil tunjuk kat balang depan aku)
Penjual : Air limau kasturi (sambil cakap, sambil bungkus air n pusing depan belakang amik plastik)
Aku : Apa?
Kakak yang dok depan aku : Air limau kasturi
Aku : Ooooo.. yang ni pulak air apa dik? (aku tunjuk kat balang sebelah)
Penjual : Air kedondong (sama macam tadi jugak, sambil bungkus air n pusing depan belakang)
Aku : Apa?
Kakak yang dok depan aku : Air kedondong
Aku : Oooo.. dik, kasi limau kasturi satu eh..

Sambil menunggu, adala dalam 2-3 bungkus untuk orang lain b4 aku. Kakak yang tolong bagitau aku air apa tu pun dah takde. Then datang sorang kakak lain kat belakang...

Kakak : Dik, ni air apa? (sambil tunjuk kat balang depan aku nieh)
Penjual : Limau kasturi (sambil sibuk membungkus air)
Kakak : Apa?
Aku : Limau kasturi..
Kakak : Oooo.. yang ni air apa? (Sambil tunjuk kat balang sebelah)
Penjual : Air kedondong
Kakak : Apa?
Aku : Kedondong..

Memang rasa nak tergelak dah masa tu. Agaknya pas aku pegi, kakak tu plak kot yang ambil alih bagitau kalu orang tanya dia jual air apa. Rupa air tak biasa dilihat, tulis la skit air apa yang dijual.. Kan dah kena ada orang tengah kena bagitau balik air apa adik jual....

Hehehe.. (tak suka sangat air limau kasturi tuh. masam, pas ni tak beli dah kot...)

1 comment:

Ummi Aisyah || Cik Yah said...

Salam akak,
jom singgah tengok tungku moden kat blog saya

http://bintanghatiummi.blogspot.com/2010/08/tungku-panas.html