Wednesday, November 18, 2009

Kisah deposit

Huh... bengang pulak aku rasa
Aritu, masa pregnant 7-8 bulan, aku pi P**RA** bayar deposit untuk bersalin kat sini
(boleh je nak tulis direct tp takut kang aku kena saman plak! Hahaha...)
RM 700... masa tu tak terpikir langsung akan bersalin kat tempat lain
Lagipun, kat sini, kalu walk-in bersalin, akan ada xtra charge RM150-300
Then, bila nak bersalin, doktor kat sini suruh aku pi hospital
Adala alasan2 dia.. n katanya deposit yg dah bayar diorang akan return balik.. cuma amik masa skit
Lepas kuar hospital, aku n en suami pi sana untuk claim balik deposit yang kitorg dah bayar
Then diorg suruh isi form n kepilkan skali ngan resit original kitorg
Pastu dia cakap... dalam 2 minggu diorg akan call suruh kitorg datang collect duit
Kitorg mintak resit or apa2 document yang membuktikan kitorg dah submit form claim balik
Dia cakap.. takde, tunggu je nanti orang akaun dia call suruh collect duit
Pelik betul.. dahla hospital yang agak dikenali jugak.. tp takde proper prosedur
Dahla resit tu kitorg tak dapat balik, mintak salinan pun tak kasi
Katanya, diorg dah submit borang tu ke bahagian akaun
(Masa kitorg isi form, kasi kat dia, dia suruh duduk dulu. Masa kitorg duduk tu la dia bawak form tu ke bahagian akaun kat tingkat lain)
Macam bergaduh la jugak kitorg mintak salinan resit, sampai en suami dah malas, suruh aku yang cakap
Budak yang jaga kaunter tu pun blur je.. suma menda tak tau
Last skali, dia suruh datang balik petang tu, diorg akan kasi salinan resit and form yang kitorg dah submit
Petang tu aku tak pegi.. and few days lepas tu ada orang dari situ call suruh collect salinan resit
Nape ntah, sibuk kot.. aku tak pi amik pun lagi resitnya
So pagi tadi, aku call tanya pasal status claim tu, ye la, dah sebulan lebih senyap tanpa berita
Dia cakap bahagian akaun rehat, kebetulan masa aku call tu nak kol 1 ptg dah
Suruh call balik petang
Petangnya, aku terus je pi sana tanya
Ada sorang jaga kaunter, sorang lagi tu ala2 doktor.. diri kat kaunter jugak
Aku tanya status, dia kata.. selagi orang tak call.. maknanya tak setel proses lagi lah
Aku suruh diorg checkkan.. diorg suruh tunggu jugak
Bila aku bagitau yang aku takde apa2 dokumen pun skarang, suma dah kasi dia.. dia cakap memang camtu pun prosedur diorg
Then dok ulang cakap nanti orang akaun dia call
Aku pun dah bengang, siap tanya.. dah tu, kalu dah 2 bulan.. tunggu call jugak?
Diorg kata, ya, u tunggu je nanti kita call
Jangan risau, P**RA** tak penah tipu orang..
Aku dah malas nak gaduh
Gunakan nama hospital diorg yang ala2 islamic.. n melayu
Apalah salahnya kalu kasi proper dokumen, susah sangat ke?
Kata hospital banyak cawangan, besar..
Geram je.. takpe, aku tunggu lagi
Tengok berapa lama diorg akan call
Tapi aku pun akan tetap call diorg selalu
Kalu RM50-60, memang takde kuasa aku nak pi mintak2 balik camni
Sebab beratusla, beriya aku mintak balik
Tp aku memang upset, ingatkan bagus hospital ni
Hampeh....................

No comments: