Tuesday, November 10, 2009

1.30 ke 4.30

Smalam first time Aiman berjaga malam untuk tempoh yang sangaaat lama
Biasanya, kalu paling lama pun 2 jam, tu pun ada tido2 dalam tempoh 2 jam tu
Agaknya, petang tu dia tido lama
Dia start tido dari maghrib, sampaila ke pukul 1.30 pagi
Bangun hanya untuk minum susu je, tu pun mata pejam
Bila aku salin pampers n baju dia pun, tido gak
Tapi semalam, sampai aku kasi dia minum susu sambil aku tido la
Sedar2, dia pun masih minum susu gak lagi
Pastu.. dia muak gak beberapa kali
Ada skali tu dia muak, sampai basahla baju dia
Aku salin baju, tak sempat salin pampers, nangis nak susu lagi
Lepas kasi susu, dia dah nak lelap, aku salin pampers dia, dah terjaga pulak
Kebanyakannya, dia mcm tido2 ayam lepas aku kasi dia minum susu
Pastu, kalu aku gerak skit je, jaga lah
Hai la Aiman sayang.. memang semalam buat aku pikir camne mak jaga aku n adik2 masa kecik dulu
Ni baru sorang.. masih kecik lagi
Nanti bila besar, lagi mcm2 ragam..
Ni tengah sihat.. nanti kalu dia demam ke
Tak terpikir aku camne, tp memang membuatkan aku sangat menghargai mak yang membesarkan aku
Skarang.. bila aku dah besar, jaga aku berpantang pulak
Pagi tadi, bila bangun, Aiman bangun dulu.. aku plak tak daya nak bangun lagi
Ngantuk giler... then mak tengok Aiman, mak tegur
Eh, nampak Aiman makin besar la harini!
Hahaha.. makin tembam n makin padat isi
Aku pun perasan camtu
Well.. Aiman kan dah nak 4 minggu



No comments: