Tuesday, August 25, 2009

Ramadhan ke 4

Hari ni dah masuk 4 Ramadhan.. n hari ke dua berpuasa dan bekerja. Bila nak cakap pasal puasa n kerja.. memang aku tak tahan. Penat tu, biasala kan, tp yang paling tak tahannya ialah nak bangun pagi!!!
Nak bangun sahur, memangla ada delay skit.. so aku memang dah letak buffer bila mengunci jam. Hehehe.. kira sempatla nak hangatkan makanan.. siap2 kan lauk suma. Tapi so far aku cuma goreng telur n ikan je. Main dish dah ada, cuma perangat guna microwave je. Lepas smayang subuh.. of course.. tido balik.
Masalah aku ialah nak bangun utk pegi keje. Huhuhu.. dah dua hari.. semalam, bangun kol 8 hanya untuk ajak en suami half day. Then bagitau office yang aku masuk petang. Pastu tido tak sedar diri sampai kol 11 pagi. Harini.. takkan nak half day lagi kan? Dari kol 7.40.. aku asyik snooze je alarm.. sampai entah kali ke berapa aku dah tak dengar pun alarm tu bunyi. Sedar2 kol 8.30!! Itupun, takleh nak serta merta bangun. Mau jugak 10 minit berusaha untuk membuka mata n membangunkan diri. Last2, kol 9.30 jugakla aku sampai opis. Dahla bulan posa ni balik awal! Tapi takpe, cover balik masa lunch nanti. =)
Itulah.. aku pun tak paham apa yang payah sangat nak bangun pegi keje bulan posa ni. Memang totally tak daya nak bangun langsung lah. Takkan hari2 nak amik half day leave. Even penat posa n keje seharian pun, aku rasa tak sesusah nak bangun tido di bulan posa............ zzzzzzzzzzzzz...........

No comments: