Sunday, May 24, 2009

Syurga Cinta

Syurga cinta.. best ke citer ni? Asal bukak tv di hari minggu je, mesti tunjuk the making of citer ni. Lepas tunjuk kat Prima, tunjuk balik kat @15. Pastu ada plak kat NTV7, then TV9. Arahan Ahmad Idham, penerbit David Teo. Rasanya citer ni mesti lebih kurang sama je ngan citer2 David Teo yang lain. Tp.. nape tetiba aku bleh wat entri pasal citer ni?
Bagus bila ada citer tentang percintaan ala2 islamic skit. Mcm kelakar sb ada Hazriq yang memeriahkan lagi cerita ni. Hasil dari yang aku tengok dari the making of.. citer ni, mesti akan berakhir ngan Irham menyesal. Itupun selepas dia berjaya dlm pertaruhan ngan kawan2 dia yang dia akan berjaya ngorat si Syuhadah ni.
Sesuatu yang membuatkan aku tersedar, bila aku dengar ada orang cakap.. elleh.. orang macam ni.. kalu dia insaf n sedar mcm mana pun dalam citer ni, mesti nanti lepas habis je citer ni, terus balik kepada kehidupan asalnya..
Emm.. camne kehidupan asal dia eh? Kita pun tak tau.. n samada dia sendiri akan amik iktibar dari cerita ni, hanya dia je yang tahu. Apapun.. kalaula pelakon sendiri pun tak amik iktibar dari cerita ni, semoga ada penonton2 yang amik iktibar.
Samala masa aku tengok filem Maut, memang buat aku insaf. Pelakon citer ni pun cakap, semoga filem ni akan jadi iktibar bagi penonton.. Berbalik pada persoalan asal.. pelakon tu sendiri.. insaf tak????
Hehehe.. tak yah la kita susah2 pikir..

*** tetiba wat entri pasal filem n keinsafan dari filem plak.. hahaha.. lama dah ingat nak tulis, ni baru ada kesempatan.

No comments: