Friday, May 22, 2009

J Card Day @ OU

Aku memang menunggu2 JCard Day kat OU. Last time pi JCard yang kat MidValley tp beli barang2 rumah. This time cari baju plak. Siap amik half day lagi smlm. Memula pegi ngan Hanizah, 2 kereta sb dia nak pegi kejap je. Elok masuk area OU, jem skit. Minah ni memang tak tahan, terus pusing balik. Rupanya kat depan skit je ada keta rosak, then lepas tu terus jalan clear. Bila masuk kat parking plak, 4 keta kuar serentak. Rugi2.. tu la, tak sabar.. Bila pegi sensorang, senang nak pilih baju, try baju, nak balik lambat pun tak terikat ngan org. Bleh kata banyak jugak baju n seluar yang aku borong.. tp tak sebanyak org2 lain yang berbakul n troli penuh dengan baju. Tu tak masuk conforter n bantal lagi. Orang memang ramai, aku beratur nak test seluar pun, agaknya kat setengah jam kot beratur. Aku tengok org sebelah aku (dia beratur utk bilik lain), sebakul baju dia!! Kot ye pun beli banyak, tak yah la try sampai sebakul baju, kesian org beratur ramai2 kat luar. Konon je label 3 helai, siap ada jadual lagi staff Jusco yang duty utk jaga bilik persalinan tu, tp takde sapa pun. Suma sibuk sb ramai org. Apapun.. aku berjaya membeli apa yang diplan tanpa over budget.
Bila sebut pasal JCard day.. teringat masa kat UM. Penah skali tu, kebetulan JC dekat ngan MKB. Kitorg borong suma hadiah2 utk MKB, n hadiah paling besar kitorg beli ialah bantal tulang. Dahla besar giler.. beli 2 plak tu. Pastu suruh org Jusco balutkan. Jimat kos pembalut hadiah. Seb baik balik ngan van kolej, kalu naik teksi, alamatnya bantal tulang je yang bleh masuk, kitorg konfem tak muat nak masuk! Seronok masa tu sb dapat shopping. Even bukan utk diri sendiri, n bukan jugak dengan duit sendiri.. tp bleh berebut2 ngan org memilih n membeli barang. Merasai kepuasan bershopping beli barang banyak2 ngan duit yang banyak tanpa risau. Nak shopping sendiri cenggitu.. alamatnya kena jadi kaya dulu ah..
Diana pun penah sesat tak jumpa keta masa pi JCard day ngan aku 2 tahun lepas. Dahla dia nak balik cepat, balik dulu.. masa tu aku tak habis shopping. Dekat 2 jam jugakla dia cari keta dia. Dari aku tgh shopping, dah abis bayar, siap makan lagi. Utk sejam yang pertama, rupa2nya dia cari keta dia kat floor yang salah. Bila dah kat floor yang betul, tak jumpa jugak. Sampai naik motor pak guard pusing kawasan parking cari keta dia. Terus serik dah dia nak pi Mid Valley.. tp tu dulu.. skrang tak dah kot.. =P
B4 balik, singgah beli aiskirm 3 kaler. Bila makan aiskrim malam semalam, teringat masa kecik. Bila ayah beli, mesti kaler coklat akan habis dulu! Last skali tinggal perasa vanilla sb paling kurang diminati. Hihi.. so bulan ni.. dah abis shopping.. gaji pun tak masuk lagi. Maknanya, dok diam2, jangan ngada2 nak pi beli barang. Tengok barang pun tak yah, kang terbeli plak.. Penat shopping, tp puas sebab dah lama menunggu JCard OU utk shopping. Malamnya.. terkebil2 tak leh tido..

No comments: