Friday, May 15, 2009

jumaat

yey.. jumaat tiba lagi.. arini tak buat keje sangat pun kat opis. sepagian dihabiskan masa dengan apa eh.. lupa dah tp yang pastinya bukan hal2 keje. pastu tolong pi anto tender kat Menara Maxis. Buat yang tak tahu, aku ni masa memula masuk opis ni, rasanya 2 tahun yang pertama, memang jadi despact pun selain keje2 biasa yang perlu dibuat. Lama dah tak pi hantar tender, n di kesempatan itu, singgah makan ikan bakar Bellamy!!
Timing baekk punya masa sampai tu. Org tak kuar lunch lagi, n ikan2 pun baru siap dibakar. Banyak giler beli ikan, bleh kata setengah dari manusia kat opis tu order. Ikan pari, kembong, keli, cencaru, terubuk n kerang bakar. Tambah ngan nasi serta sikit sayur. Sampai ofis pun cun2 je waktu lunch. Kenyang sampai sekarang.. harga pun murah tp kali ni, bos yang belanja! Mekasih ye bos (bos aku bukan baca pun blog nieh.. ). hehehe.. tp kira dia murah hatila, total makan tadi pun dah seratus lebih.
Petang, siapkan final doc utk customer. Dah pending 2 minggu. Next week nak kena hantar. Skarang ni.. selalu teringat kat mak. Huhuhu.. tetiba rasa sedih. Nape eh? agaknya sb aku rasa mcm jarang habiskan masa ngan mak macam dulu2. Rumah dekat je tp bila nak drive pi sana tu yang rasa malas. Teruk tolla.. dahla zaid pun jarang balik jugak. At least dia memang sibuk giler n jauh kalu nak balik. Aku nie, dahla dekat, keta pun ada. Tp selalu je takde masa.. actually, bukan takde masa, malas nak kuar rumah sbnrnya. Hari keje, balik opis, bila dah sampai umah, tak de dah nak kuar pi memana. Bila weekend plak, pun rasa malas gak nak jalan2. Actually.. even tak balik kota damansara, aku pun bukan pegi memana pun. Dok melepak n mengemas je kat umah.
Emmm... nanti la.. lepas ni try merajin2 kan diri utk balik visit mak ngan ayah kat kota lebih kerap. Maybe weekdays pas keje bleh drop by sekejap ke kan?
So, inilah nukilan hatiku sementara tunggu waktu balik. Sambil jugak menunggu final documentation aku habis di print.

No comments: