Monday, May 11, 2009

maleh..

Malehnya.. arini isnin.. monday blues..
petang karang nak pi pasir gudang plak..
esok ada meeting, huhuhu.. tak suka meeting esok
sb meeting nak membincangkan masalah..
seb baik boss yang baik hati pun turun sama
bukan sahaja dia akan menjawab suma customer's punya concern
tp dia jugak akan membawa keretanya utk ditumpang oleh aku n wani..
hehehehe..
nasib baikla pegi tak lama..

Semalam mother's day..
planning mcm2, nak beli kek secret recepi lah, nak cari hadiah la..
last2, aku cuma beli apam balik je bawak pi rumah mak!
tak sempat langsung nak pegi cari hadiah
nanti2lah, ala, hadiah bila2 pun boleh kasi kan.. =) (alasan penyedap hati)
tp semalam, memang dok pk je suma pengorbanan mak padaku
mak baikkkkkk sangat.. n dialah role modelku
nak jadi mak mcm mak..
sabar, penyayang, baik, suma yang aku mintak, selalunya mesti dapat
tp ni permintaan bila dah besar la
dulu aku dok hostel, balik rumah sekali sekala
n tiap kali balik, mesti mak masak suma makanan yang aku suka
dari kecik, sampaila ke besar, mak la yang jadi tailor utk kitorg adik beradik
even sampai skarang, mintak mak jahitkan baju, last minit notis pun baju tu akan siap
mak slalu kasi nasihat.. ingatkan aku mcm2 lah..
kalu aku ada masalah, memang makla tempat yang aku cari
kalu aku nak peksa, mak jugakla tempat aku suruh doa (rasanya mak doa lebih dari apa yang aku doa..)
sedih bila pk, dah kawin ni, dah tak selalu ngan mak macam dulu
memangla try nak balik umah.. kalu bleh, ari2 nak balik jumpa mak
tp.. aku pun bukan rajin sangat, tepon mak pun sekali sekala
agaknya memang dah biasa, dari zaman belajar dulu, aku bukan jenis yang hari2 tepon mak
kalu hari2 tepon, kang tak tau nak cakap apa pulak
tp suka sangat jumpa mak, sb bila cakap ngan mak, tengok muka mak, mesti rasa tenang jek..
kalu cerita pasal mak, memang takkan habis.. kang aku pulak yang menangis sambil tulis entri nih..

selain mak.. mak tok pun bleh kata mcm mak jugak
sayang sangat kat aku..
masa belajar kat kmpp, maktok la tempat aku bermanja
2 minggu skali, mesti balik sp
maktok akan masak nasi lemak..
pastu.. kalu mak tok wat kari pun, mesti ada sambal tumis jugak sb mak tok tau aku memang suka..
ingat lagi, keta mak tok tu, org lain, even mak pun mak tok tak kasi drive.. tp aku, dpt drive keta mak tok
kitorg slalu pi shopping sama2 or kenduri, biasa sgt dengar org kata, mak tok ni mak aku
sb mak tok sangat muda..

lagi sorang.. mak tih.. pun bleh kata mcm mak angkat..
yang menjaga aku sepanjang aku kat um.. masa aku kat kl, maktih la yg paling rapat
kalu aku tak balik kajang, maktih kalu jalan2 kat kl, mesti datang amik aku
sampai sambut aniversary kawin ngan paktih pun, mak tih datang amik aku bwak aku pi makan skali
birthday aku.. mak tih belanja makan, kasi hadiah
mak tih punya sambal tumis udang pun menjadi kegemaran aku.. ngan ayam gorengnya..
bila abis belajar.. sepanjang cari keje, menumpang kat umah maktih, maktih tolong carikan keje kat restoren kawan dia
bila kena buli kat restoren, balik umah nangis2 kat maktih..
kalu balik kampung.. mesti tumpang maktih jugak..

emmm... sayang sangat mak..
sayang mak tok n mak tih jugak..
korang memang the best..
love u all!!!!

No comments: