Tuesday, August 9, 2011

Panic Kejap..

Semalam pegi opis.. aku rasa mcm baby tak gerak..
Even dah tepuk2 perut.. ketuk2.. usap2..
and even aku dah masuk surau untuk baring sekejap tengok ada movement tak dari baby
Tak de langsung! Biasanya kalu aku baring, sure dia akan gerak paling kurang pun sikit, mungkin mencari kedudukan yang paling selesa..
Ni takde langsung!! Aku memang cuak giler.. risau, takut, suma ada..
Suma citer2 yang tak elok, yang buruk n yang menakutkan muncul kat dalam kepala nieh..
Terus cepat2 pegi hospital, Peah temankan.. ye la, takut kang tetiba kena bersalin, takde sapa plak ngan aku kat hospital nak maklumkan kat orang lain..
Dah masuk hospital tu, diorg buatla segala test, cek heart beat, scan n last skali wat doppler test..
Alhamdulillah suma ok, masa memula buat heart beat test tu, nurse kata baby tido..
Ok.. ibu sangat panic, baby pulak relex je tido.. sampai 2x nurse datang tekan2 kat perut aku sebab nak kejutkan baby..
Masa doc check, doc ckp.. 'boleh tak kalu awak tak posa'?
Hmmmm... itula masalahnya, sebenarnya posa kali ni takde pun aku rasa penat or tak larat giler
Paling tak larat pun, masih mampu lagi nak jalan2 pusing bazar ramadhan 2x..
So.. rasa mcm tak berbaloi je kalu aku tak posa.. tu yang skarang aku posa jugak
Then doc cakap, sb puasa, so baby kurang aktif.. dia pun banyak tido
Depends la kat aku either nak posa or tak nak.. tp kalu rasa baby sangat kurang aktif dari kebiasaan.. better bukak posa..
Lepas suma test.. baby ok, cuma doc tengok, baby pun mcm lapar jugak... ye la, masa tu pun dah kol 2..
Saluran darah yg membawa makanan ke baby pun ok, air ketuban pun ok, heart beat baby pun ok..
Sebab dah pi hospital pagi tu.. petang nyer appointment kat kk pun tak yah pegi, aku just singgah untuk amik appointment next week..
Appointment hospital utk esok pun tak yah pegi, doc kasi appointment next week jugak..
Then dapat mc.. tp sementara dok tunggu doc, check2 suma.. nampakla keadaan kat area kaw bersalin tu..
Hehe... masa Aiman tak sempat apa dah kena bawak ke OT..
So beberapa menda yang kena take note adalah antaranya bawak sweater..
Sejuk giler n ntah xtau camne cara aku bersalin..
So kalu induce or bersalin normal, sure kena tunggu.. jalan2 kat dalam tu sampai sakit betul..
Wahhh.. memang aku tengok diorg suma tunggu sampai masa yang betul2 nak bersalin tu..
Memang rasa penantian satu penyiksaan.. yang sakit nyer.. yang tak sakit2 nyer..
Apapun.. semoga Allah permudahkan aku nanti.. kesian gak kalu lama2 dok hospital, kesian kat Aiman..
Tak dapat nak peluk aku bila tido malam2.. nanti Aiman rindu kat aku..
hehehe.. Aiman rindu ke.. aku yang rindu nanti?
=P

No comments: