Sunday, September 27, 2009

Saki baki cuti raya..

Tinggal 2 hari je cuti.. pastu dah start keje balik. 2 hari ni, aku sempat la melawat 3 buah rumah sedara kitorg yang kat kl ni. Bangun pun dah kol brapa.. penat jalan dari BP ke SP then balik ke KL pun tak hilang2. Semalam my SIL datang beraya. Tak sempat pun nak isi kuih dalam balang. Seb baik kuih raya yang ada pun sama ngan kuih kat umah my MIL. Kerepek pun sama.. yela, kebanyakannya made in Johor. Arini baru mula mengemas rumah.. kuih2 pun dah suma dimasukkan dalam balang. Tinggal tunggu orang datang habiskan kuih2 je.
Esok dah start keje.. malasnya.. still pending, barang2 baby. Suma dalam plastik lagi, baju baby pun tak basuh lagi. Aku akan memasuki minggu ke 37 by this thursday.. minggu ni ada 2 appointment doktor. Satu kat klinik kesihatan, satu kat hospital sg buloh. Arap2 suma ok.. baby pun sihat. Aritu timbang (masa raya).. berat aku dah bertambah.. banyak la jugak. Hehehe.. memang makan beriya sungguh kat kampung. Kaki aku pun dah mula bengkak. Perasaan?? Bercampur aduk je rasa.. risau pasal nak bersalin, risau pasal tanggungjawab jadi parents pas baby lahir. Pendek kata, macam2 la bermain di fikiran. So, dari aku bertambah merapu kat sini, baik aku tido. Tidakkkkkkkkkkkk.. esok kejeeeeeeee.....

1 comment:

Unknown said...

Saboo je lah Mirah.. Raya macam tu laa... ulang alik banyak kampung.. Mirah ada 3 tempat... Kota Damansara, BP dan SP...
Anyway maktih tetap miss balik raya.. sebab la dah tak balik dah... memang dok kampung sendiri. 17 tahun di Selangor.. 17 tahun balik kampung... PENAT dahhhh...
Udah ler sikit-sikit... Dok di SP tenang gilerrr...
Byee