Thursday, September 24, 2009

1 dan 2 Syawal ku di BP

Alhamdulillah.. selamat sebulan menunaikan ibadah puasa. For the first time.. aku berjaya puasa sebulan tanpa tinggal!!! Alhamdulillah, baby pun sihat even lately banyak isu2 berat badan aku tak naikla, baby kecik la. Still have 6 weeks to go (ke 40 minggu) n as per nurse cakap.. banyak lagi masa utk bertambah berat badan! Hahaha.. konfem la, sb masa raya ni, dahla tak posa, makanan pulak macam2.
Patutnya, arini ke Pontian, kampung en suami. Tapi sb MIL tak sihat, sakit lutut so tak jadi pegi. Lagipun, tradisi beraya en suami, raya ke2 adik beradik my MIL and FIL suma akan datang umah. Menikmati laksa johor paling best buatan my MIL. Jadi, raya ke2 still bleh jumpa diorg even kitorg tak balik kampung. Raya pertama... kitorg wat persediaan untuk open house esok. Makanan raya ketupat nasi, lontong, rendang. Yang tak biasa.. ayam masak kicap n sambal goreng! Adala budak2 kampung datang beraya.. tp biasala, nama pun budak2. Nak duit raya je. Teringat masa kecik2 dulu, kalu kat rumah mak tok, berebut2 kitorg nak pi anto kuih raya kat jiran2 maktok. Sambil anto kuih raya, dapat kumpul duit raya extra! Seb baik jugakla jiran my MIL kasi ketupat pulut. Lepas jugak teringin makan ketupat pulut. Terus tepon mak pesan kat mak tok simpankan ketupat pulut utk aku.
Tengahari.. tepon mak.. aku nangis!! Waaa.. ingatkan tak sedih.. rupanya nangis jugak..
Raya kedua, ni memang sibuk giler. Sibuk kat dapur n melayan family en suami. Memang ramai giler.. tak putus2 datang. Sampai ke maghrib la jugak. Simple je menunya.. laksa johor.. ngan kuih raya. Tapi memang laksa johor my MIL sangat superb.. sedap tiada tandingan. Sampaikan tak sempat nak kenal suma sedara. Setakat salam2 je sebab sibuk di dapur. Malamnya, memang tertidur kepenatan. Esok pagi dah nak balik SP!!!!

1 comment:

~Am said...

Mirah! Selamat Hari Raya...terharu aku dapat kad raya snail mail dari ko...aku nye hp lama dah rosak sebab tu aku dah takde no hp kau...thanks again