Wednesday, June 3, 2009

Kanak kanak

Pagi tadi, otw pegi keje, aku terserempak ngan sorang budak buang sampah. Masa tengok budak tu, teringat, 'owh.. skarang cuti skolah, mesti mak dia suruh pi buang sampah ni'. Then aku jalan lagi, nampak budak tadi lari2 ke playground. Kat sana aku nampak lagi ramai budak2 tengok dok main2. Best nye jadi budak2 kan especially masa cuti skolah. Boleh main suka2 hati.. pastu sekali2 balik kampung or ayah bawak jalan2 makan angin. Best jugak kalu jadi budak2 sampai bila2.
Tapi.. tu memang mustahil lah.. Aku.. jangan kata budak2.. remaja pun dah lepas. Kawin pun sudah. Hidup dah sangat lain. And need to be prepared utk menjaga budak2 n menjadi mak budak pulak. Pagi tadi plak, masa tengah siap2 nak pegi keje, tengok keadaan rumah aku yang sangat bersepah. Aduhla.. aku ni malas sangat ke? Rumah tak bersapu, baju sangat banyak tak basuh (balik kampung, baju pun bertimbun. Sb rumah apartment type, takleh nak sekali basuh banyak sb space limited). Tak dapat bayang camne hidup aku bila ada anak nanti.. jeles tengok org lain yang hidup dengan baik and teratur je (dari luaran la aku nampak, hakikatnya aku pun tak tau.. hehe). Owh... bestnya jadi budak2... =) =)

No comments: