Friday, June 19, 2009

Finally friday..

It's friday tanpa kusedari!! Seronok sebab weekend is just around the corner. Ada banyak cerita nak update kat blog tp tak jumpa card reader nak upload gambar. This week sangat busy ngan ERP matters kat HQ. ERP ni new system yang baru nak develope utk company kitorg. Hai la.. company besar2 pakai.. kitorg company yang kecik ni pun sibuk nak pakai jugak. Dahla bukan murah regenye. Tp, biasala, sapala kita ni kan, kuli je. Bos nak buat system ni, maka jadila. Lagipun duit company jugak. Harap2 system ni dapat menyenangkan keje kitorg la.. bukan menyusahkan.
Hari2 dah gerak ke HQ kat Shah Alam since monday. Seb baik tak penah lagi sangkut dalam jem. NKVE selalu jugak jem/slow trafik kalu pepagi dari Damansara ke Subang, and lepas tol Subang tu pun selalu gak jem. Tp maybe aku pi HQ pun dah lepas waktu org masuk keje, so jalan pun dah tak banyak keta sangat.
Seronok ke meeting ERP nieh? Emm.. pada aku, okla. Sepanjang meeting tu tak sempat pun nak bosan or ngantuk. Hehehe.. ni memang pelik bin ajaib sebab aku memang jenis yang tak tahan sangat kalu meeting lama2. Tapi maybe perkara yang dibincangkan tu sangat kena mengena ngan keje2 aku, so aku bleh kata aktif la jugak memberi idea and komen. Sambil2 tu, laptop on je.. so tengok2 jugakla email n ber'psi' ngan budak2 yang kat opis.
Sepanjang 4 hari kat HQ, aku lunch kat pentri opis je. Sekali ngan budak2 HQ yang lain. Suma tapau nasi bungkus yang bukak gerai berdekatan ngan HQ. Antara sebab aku join diorg, parking kat HQ sangat susah nak dapat. So bila dah ada parking, nanti kalu kuar lunch, susah pulak nak dapat parking bila balik. Jadi aku jalan kaki je pi beli lauk n makan ngan org2 kat HQ. Tp best sb suma makanan dia murah2. Aku makan nasi dengan lauk (ikan/ayam) then sayur, paling mahal kena charge pun RM3. Memang menjimatkan, lauk pun sedap2 n banyak pilihan.
Cuma, bila dah hari2 travel pegi balik ke Glenmarie dari Sri Damansara, mesti rasa penah lebih dari biasa. Camne la nanti bila pindah opis ke Glenmarie. Bila nak pindah tak sure, tapi bangunannya dah ada, tengah renovate skarang. Mesti masa tu, balik umah je terus baring. Nak plak, bila ada anak.. aduh.. aduh.. terpikir gak kawan2 yang hari2 berulang alik dari umah ke tempat keje yang banyak. Pastu plak dengan anak n kemas rumah. Owh..
Actually banyak yang berlaku minggu ni. Tp tak daya rasanya nak citer suma. Apapun, i hope everything will be just fine very soon..

** weekend ni nak rehat je. malas nak pi memana. takde plan nak pi memana pun. katil menungguku..

No comments: