Thursday, October 18, 2012

Sakit itu penghapus dosa

saya sakit.... ujian Allah untuk diriku.  cuma sakit ini berjangkit... bahaya especially kepada budak2. masa pi klinik pagi tadi pun doc yg cek tu risau takut dia kena. bila buat test untuk konfemkan, sekali +ve la pulak. waaaaaa... memula mmg xterkata. rasa nak nangis punye jugak sb dahla datang sorang, sehelai sepinggang. diorg xkasi balik sebab terus kena kuarantin. luckily aiman n amnisihat2 je, xde simptom2, kalu x, risau gak. lagi susah, mak plak kat kuantan, akan ke kelantan sampai selasa. so malam ni aku stay hospital, aiman ngan en suami... amni tinggal rumah nanny. sebab dtg sehelai sepinggang, pam last pun kol 11 pagi tadi.huhuhu..nak kena kasi stok yang banyak jugak untuk nanny amni.

doc kata sakit aku dikesan awal, so chance nak baik cepat tu insyaAllah besar. doc kata, kalu aku xdemam esok pagi smpai petang, aku dah boleh balik petangya. kalu x, kena monitor another 24 hours. kalu esok xleh kuar wad lg, mak akan balik esok tengahari utk jaga budak2. harap sangat esok dah baik.... xlehla nak kena kuarantin lama2. even ada geng kan... hahaha... org aku aku berjangkit dari tu, kena admit jugak. sebab tu aku bleh jangla aku pun kena. tp xdela kitorg dokbilik sekali kan..

dari kol 1 lebih masuk tadi, sampai skang still kat emergency. sapa kata hospital gomen je kena tunggu lama? hospital swasta pun sama. sumanya subject tu bed availability, nasib la. xpela tunggu lama pun, yang pentimg cepatla sihat. kepala aku pun dah sakit giler, rasanya sebab demam. nurse pun dah silih berganti, xcek pun suhu badan aku, xkasi pun panadol utk demam aku sb dah 6 jam since my last medicine. aku plak yang panggil nurse tanya xmo kasi aku ubat ke? bilik aku dah ada since 4 lebih lgtd... tapi xbersih2 kan lagi. ape punya lama daaaaaa.... sabar... sabar sebab en suami pun xsampai lg nak bawak barang. aku doa supaya xterlepas solat asar sudah....

mogadiriku cepat sembuh, en suami, aiman n amni sihat2 aja, xdijangkiti... amin....

No comments: