Tuesday, October 23, 2012

@ home

Hari ke 4 berkuarantin kat rumah... xde la dok memempek je, kalu x mau naik 5 kg... rupanya memang sangat seronok menjadi surirumah. cuma beza skit sebab rumah xsemak sebab Aiman n Amni xde untuk buat semak. So lagila menambahkan kerelexan aku. Hari2 keluar beli lauk basah untuk masak dinner. En suami ada kat rumah so hari2 masak breakfast ngan dinner. Siapkan bekal untuk en suami... chewah... kalu hari biasa x dapatla sebab hari biasa kelam kabut masakkan bekal Aiman n Amni. Kalu dapur ada 4, bolehla sekali masak 4 dapur on. Ni 2 je, nak masak lagi, siap pi keje lagi, solat lagi, layankan budak2 lagi.

Esok petang follow up check ngan doktor kat Tropicana. Harap sangat dah xpayah kuarantin n boleh bawak balik Aman n Amni. Biarla rumah tunggang langgang, aku xcukup tido, penat menjerit2 bila Aiman xdengar cakap... suma tu xpe, janji diorg ada dekat ngan aku. Geram sangat rasa nak peluk diorg... 

Sejak menjadi surirumah sementara ni, aku rasa sekarang nak tukar cita2. Aku nak jadi surirumah, aku doa supaya en suami dapat meng'up'kan gaji dia ke tahap yg aku xyah lg keje... pastu dok umah je. Then bolehla join class buat kek n kuih n roti.. so bleh buat bisnes dari rumah. Mula dengan buat simple kuih, hantar kat gerai nasi lemak pagi2, pastu stesen minyak ke... hahaha... berangan.. tapi, kalula ada peluang, aku akan buat seperti cita2 baru aku nieh. Semoga dimakbulkan lah... tapi buat masa ni, ngadap je la dulu keje2 opis. Bos siap dah bbm, tanya bila boleh anto laptop ke rumah. keje banyak, suma orang plak sakit. nak wat camne, team aku kecik je, pusing2 2 org ni je la yg ada (tolak bos ngan wani yg maternity). arghhhhh... aci x kalu nak buat pengakuan sesungguhnya aku sangatla x ikhlas nak buat. mengenangkan bosku yang sangat baik, hai la... terpaksa terima laptop tu. stress terus bila ingatkan kena buat keje time mc. grrrrrrrrrrr....


2 comments:

ummi mien said...

what? kena buat keja gak wpun mc?alahai

mira edora said...

itula pasal... nak wat camne... siap laptop xsampai rumah, boss dah call amenda nak kena buat. serius hati aku x ikhlas...