Wednesday, October 3, 2012

K.I. @ 2oct

" Kalu rumah kita kemas, x bermakna rumah kita bersih "...

Aduh... Serius terasa ngan kata2 abang ngah Keluarga Iskandar. Rumah aku ngan xkemas pun ye.. xbersih pun ye.. Harapkan cleaner yang datang sebulan sekali tu je buatkan all out cleaning. Aku sendiri, mana yang sempat buat. Setakat vacuum rumah hari2 pun xguna sebab lantai kena mop jugak. Ngan budak2 ni makan bersepah, kesan2 atas lantai...

Huhuhu... Terus tetiba mop lantai kol 3 pagi. Cuci dapur n sink jugak. Penat sangat malam tadi so kol 9 lebih aku dah tertido masa tidokan Amni. Bila Amni bangun kol 12.30, aku pun bangun jugak solat n kasi Aiman makan nasi. Lapar katanya. Ni lagi sorang, awal2 xnak makan, tengah malam/awal pagi sibuk mintak nasi+telur+keropok. Agaknya kenyang lagi dari umah pengasuh, so time dinner tu xrasa lapar lagi. So skang, masih berjaga dengan Amni yg dah melelong jalan sb ngantuk tp still xmo tido. Aiman pun sama.. dok tahan lagi mata tu. Aku dah xlarat, esok nak keje.

Apapun, menanam azam dalam diri utk make sure rumah even xdapat kemas sepenuhnya, at least bersih...


Sent by Amirah from my BlackBerry® smartphone

No comments: