Saturday, October 20, 2012

i'm coming home!!!

Alhamdulillah... syukur. lepas 2 hariwarded, arini boleh discharge. Petang semalam suhu naik sikit, cepat2 makan panadol. nurse siap cakap kalu terus panas ni, esok memang xleh balik. seb baikla lepas2 tu bacaan suma below 37degC.

Doc cakap tadi, aku still kena kuarantin n xleh ada close contact ngan busak2, en suami n sesapa la for 2-3 hari. lepas amik tamiflu 48 jam, chance untuk jangkitkan kat orang is low tapi still kena kuarantin. rasanya macam xcukup 48 jam lagi kot. so still ikut plan asal, budak2 kat rumah mak, aku kat rumah sendiri. untuk 2-3 hari ni pun still xleh direct breastdeed. huaaaaa... ni part yg aku xsuka. dah banyak stok abis, pam pun bukan dapat sebanyak yg amni dah minum pun. apapun... terima je la, harap2 stok yg ada tu still cukup untuk cover. dahla skang pun aku pam hari2 xcukup dalam 7 oz untuk tampung demand amni kat pengasuh. ok, cukupla cite psl hasil pam sb ni kisah lain. hahaha... nanti buat tambah stressje. so, dengan ini, kenala start kemas barang tp tangan plak xabis lagi masuk air. mandi pun belum ni.

mungkin untuk harini en suamikena tido rumah lain dulu, sebab kalu ikutkan 48 jam tu cukup malam ni. untuk keselamatan kan... syok jugak sebenarnya dok hospital, sebab ada internet free yang laju. hik...hik...hik... keje aku melayan movie ngan drama yang episod awal xsempat tengok. xde la bayak pun sebab aku banyak tido jugak. nanti balik rumah layan astro je la. semalam cakap nganen suami, 1 malam aiman tido ngan dia...emmmm... xtido sebenarnya aiman tu. biasala, dia skang kan musim tido awal, bangun awal, pastu buat projek. rumah en suami cakap super duper semak. abis mainan tingkat atas dibalingnyake bawah. siap main air pancut luar toilet ngan tumpahkan air tu, biasa la kan. so, aku nak balik rumah ni, memang dah pk the worst la  keadaan skang. en suami... kalu semak sikit2 tu boleh landia kemas, tapi kalu dah tahap super duper..... memang serah kat aku je la katanya....

so, nampaknya nextvweek seminggu kita berhibernasi kat rumah je la. boss dah tanya khabae semalam, katanya banyak enquiry masuk. wani still meternity, hanizah plak site visit pusing 1 msia sampai raya haji. alston plak xbiasa sangat n dengar citer sakit jugak jumaat tu. harap2 esok baikla..so next week dia boleh masuk keje. disebabkan keprihatinan ku pada kerja n komitmentku pada customer yg hantar enquiry, maka aku merelakan laptopku dikirim ke rumah supaya aku boleh buat keje dari rumah. owhhhh... patut aku pesan kat bos, kirim laptop + sebakul buah2an. xmo bunga sebab nanti layu, dah kena buang. buah boleh makan! hehehe...

yey, air dah habis. nurse pulak xdatang2. ada jugak few service kat sini yang kureng. tapi xpela, dah nak balik pun. doc pun very nice. so oklah... at least diorg suma membantu mempercapatkan process sembuhnya aku. yang utama.. syukur kerana dengan kehendak Allah...segalanya ketentuan dariNya...

No comments: