Thursday, July 30, 2009

28 weeks = 7 month

Aku jarang post entri pasal mengandung.. n harini, genap 28 minggu dah umur my baby. Bukan tak nak wat entri pasal ni b4, cuma tak reti nak express my feelings especially dalam penulisan. Sb tu karangan kat skolah dulu fail. Deeply inside my heart, memang sangat2 happy with this anugerah. Syukur sangat2 even tak sangka pun secepat ni bleh pregnant n akan dapat baby. So far, my baby sihat.. aku.. lagila terlebih sihatnya. Semalam tengok depan cermin, takut sekejap melihat perut yang dah membesar.

This morning pegi wat checkup untuk kali yang ke 5. Lepas ni, kena pi klinik every 2 weeks. N starting from today jugak, dah kena mula kira pergerakan baby. Mengikut 'buku merah' tu, kena tanda tiap kali gerak. Kalu kurang dari 10 kali.. kena cepat2 pegi hospital. Tp ni ikut klinik kerajaan je kot, kalu swasta, takde yang kira2 nieh. Arini jugak, kena cucuk utk kali yang kedua.

Bila pregnant ni.. perasaan memang berubah-ubah. Memang aku rasa seronok mengandung ni, n kekadang tu rasa xcited sangat nak tunggu baby keluar. Tp.. kekadang tu pulak, aku rasa mcm suka je baby ada dalam perut. Hahaha.. ngok jugak la kalu dipikir.. sb takkanla baby selamanya nak dok dalam perut kita kan. Tp perasaan bila baby gerak2.. perut yang besar.. mmm.. rasa mcm satu perasaan yang amat best. Tu yang buat aku rasa mcm sangat best kalu sentiasa mengandung je..

Dah 7 bulan ni.. makin dekat nak deliver, makin mcm2 menda yang aku pk. Pk yang best..tak kurang jugak pk menda2 yang mengarut2. InsyaAllah.. aku sentiasa doa supaya suma selamat nanti. Still have 2 months 2 go! Let's enjoy it.. =)

** Sian baby, takde pun gambar dia kat sini. Nantila, next time scan, kita upload gambar baby.

4 comments:

ummi mien said...

share la apa2 yg ko ngidam ke. hehe...tak lama dah kan mirah. kejap jek masa. tjk le pic preggy mom 7mnths. lama dah tak jp ko.

liana said...

jaga diri bebaik.jgn noty2

Riez said...

ai mirah...rizua here..jgn lupe penuhkan di dada ilmu2 breastfeeding n to continue breasfeeding bile kije nnti up to 6 month xclusive n to 2 years....jage diri bebaik..

nanin said...

"rase nak sentiasa mengandung" --> aku pun same jugak dulu! susah nak describe kenape.. i guess it's the aura n the treatment (n attention) u get from people around kot..

tp kan, bile perut makin besar dan pundi kencing makin aktif (asik nak kencing setiap 45 min, tak tipu ni).. jadi tak sabar pulak nak baby tu keluar!

it's a great journey, so enjoy every bit of it!! take care ya!