Friday, July 17, 2009

Kisah teringin..

Semalam budak2 opis ni pi makan durian kat SS2. Aku memang nak join tp pi JCard dulu. Kononnya, kalu masa balik dari Jusco tu, kalu diorg masih kat SS2, aku bleh la join. Tapi tau la kan, namapun bershopping.. tak sempat pun join diorg sb diorg kol 7 lebih dah balik. So di opis before lunch tadi, diorg bercerita seronoknya makan durian buffet kat sana. Bayar Rm9, bleh makan banyak mana pun durian kampung. Kalu nak makan D24 plak, upgrade je bayaran kepada RM15. Ada few kedai jugak, pilih je nak yang mana. Kalu durian tu rasa tak sedap, tukar je durian lain. Budak2 ni makan sampai mabuk durian la jugak!
Bila mendengar kesedapan diorg pi makan durian ni, aku pun teringin jugak. Aku memang hantu durian. Hehehe.. konon nak ajak yang lain2 pi petang karang, lepas keje. Sekali.. lepas makan nasi kukus kat tepi jalan tu, yang mana kat situ pun ada jugak gerai durian yang baru je nak bukak.. kitorg pun tersangkutla kat situ makan durian. Kitorg tak suka durian yang banyak isi sangat, so amik durian kampung je. Dapatla 3 biji, RM10. Pilih yang manis2.. kalu dapat yang pahit, pak cik tokey tu tukarkan yang lain.
Siap cakap awal2 kat pakcik tu, 'saya ni mengandung.. takpe kan makan durian..'. Dia kata, kalu 1-2 bulan, kena muntahkan balik ni. Tp sebab dah besar, bolehla makan. Tapi jangan makan banyak sangat.. kang panas. Hehehe.. makan banyak jugak, tp K Milin makan lagi banyak ah..
Pulun.. pulun.. pulun.. memang sedapla makan durian. Dahla tengahari buta, makan berdua je.. lihatla aksi2 kitorg.. Next week kumpul ramai2 orang pi makan durian kat SS2 lah.. skarang ni aku dok menelan air masak bergelen2.. takut baby kat dalam panas. Hehehe..

3 comments:

ummi mien said...

minum air masak gelen2 kencing pon gelen2 kan mirah. hikhikhik

The Lady of Leisure said...

peluh lagi bergelen gelen gelen!!!!

best lah pulok makan rm9 sampai puas2! durian kat kampung dah abis, ni nak g try durian kat bandar ni. ss2 eh mira? kat belah mane eh?

mira edora said...

SS2 kat area BP n balai polis tu.memang best... arap aku ngandung je berjaga2 tak makan banyak. Tp ni pun, aku rasa hampir setiap minggu aku makan durian. Takpe, makan je selagi ada musim n murah ni..