Friday, January 9, 2009

Jumaat di Seri Malaysia

Minggu nie sibuk sikit. Sibuk dengan satu company je. Staff dia sibuk mengejar aku utk delivery. Tp taula bila jual barang Daniel nieh. Factory peduli apa.. kalu dia kata delay, delay la barang tu. Pastu, bertahun baru nak dapat reason. Tu pun kalu dapatlah. But this customer just don't understand this. When i explain to her why i cannot update her the status, she keep asking me why. It's not that easy to get reason from factory. Then when i told her i cannot get response, she said that she don't want to hear the internal problem like don't get response from factory. See.. i keep saying the same thing! Cannot get response. But why she still don't understand! Saborjelah, sehari.. mcm nak pecah dah tepon tu berbunyi.. suma panggilan dari dia jek.
Luckily, Kak Milin cannot make it for Petronas Vendor Engangement Session. Last minute, they decided to send me down to Kertih. Luckily, Izwan's going to Lawit too (huhu.. it's 10 more days to our wedding!!!). So we went to Kerteh together on Wednesday, he took his chopper on Thursday morning meantime i'm at KOP. Nampak pengacara majlis macam kenal.. ohhh.. classmate masa kat UM dulu, Nur Zuriatie. Sempat sembang ngan dia kejap, dah ada anak rupanya! Aku memang ketinggalan. Abis petang tu, terus ke helibase, tinggalkan kereta Izwan kat sana. Ingatkan nak tumpang my old friend, Najhan Awanis, member dari Shams dulu ke Kuantan tp kereta dia almost full with her family. I took taxi from airport direct to Kuantan. Risau gak, ye la, jauh perjalanan, sorang plak tu. Kalula pakcik tu bawak aku merata. Cuba utk tak tido, tp penat sangat kot, tertido gak (bahayanya!!!). Sedar2, dah kat kaw perumahan mana ntah kat Kuantan. Aku cuak gak, tp rupa2nya pakcik tu lalu kot shortcut. Hehehe..
Then Faizah dah tunggu aku kat hotel. Kitorg lepak2 kat bilik jap, then pi makan steamboat. Yum..yum.. best.. sedap. Ala2 bachelor party utk aku. Kitorg memang makan banyak giler. Dalam dok makan tu, kejap2 dia teringat kat anak2 dia kat umah. So sweet.. Pe'jah yang gangster kat skolah dulu, menjadi ibu yang sangat penyayang! Hahahaha..
So this morning, i'm going back to KL. Flight kol 10.15 nanti, now tengah tunggu Pe'jah utk breakfast then she will send me to airport. Even kitorg jarang jumpa, Pe'jah jarang datang KL, tp setiap kali aku turun Kuantan, kitorg mesti jumpa. Pe'jah la yang selalu bawak aku makan. Okla, at least dapat gak update2 citer terkini n ngan kawan2.
Lagi seminggu nak kawin!!! pagi ni aku dah takleh tido tetiba terasa dah dekat nak kawin. Semoga Allah permudahkan urusan Izwan kat Lawit, balik dengan selamatnya.. Amin.. (",)

** tak dapat nak download gambo kitorg sb takde card reader. nanti kat kl lah..

No comments: