Thursday, January 1, 2009

BP Trip

BP ni singkatan untuk Batu Pahat. Tujuan turun BP nak pi fitting baju. Tp rupanya baju tu tak wat pun lagi, baru nak amik ukuran aku. Nanti kena datang lagi fitting baju semula. Nantila.. nak dekat ngan kenduri. Tp tu citer biasa je.. yang best nya nila first time aku pi umah my future in law punya rumah. Memang berdebar giler.. memula tu rasa mcm tak mau pegi je. Tak ingat dah bila last time aku naik bas. Then bawak buah tangan, tertinggal pulak kat dlm bas. Kelam kabut sangat nak turun masa tu. Tak perasan yang dah sampai BP. Tengok plak bas stand dia dah gelap n takde org. Malamnya.. lepas siap2 smayang, aku kuar tp tengok suma org dah masuk bilik. Elok baring, dengar bunyi langsir diselak2 beberapa kali. Huhuhu.. memang abis suma doa kuar. Takut.. pastu dengar bunyi kunci plak. Waaa.. memang aku rasa mcm nak nangis je. Tetiba.. ada org ketuk pintu. Hihihi.. rupanya bakal mentua aku ketuk, pesan suruh aku buat macam umah sendiri. Hehehehee...
Kain batik.. emmm. aku memang bukan jenis org yang pakai kain batik. Mesti pakai seluar sampai penah aku sebut, nanti bila aku bersalin, nak pakai skirt! Hahaha.. tp kat sini, aku dapat kain batik. Teringat citer Bai (member kat 4th, UM) sebelum dia nak pi umah Nije kat kelantan. Tp sebab aku jenis yang tak pakai kain batik, so aku tak pakai. Sekali.. esoknya, before balik baru aku teringat sesuatu. Kain tu dikasi kat aku utk dipakai sb kain batik or wat kain basahan???? Argghhhhh.... emmmmmm... tak taula nak ckp apa..
Sesuatu yang sangat best kat BP ni, banyak makanan. Aku makan goreng pisang cicah kicap, lontong goreng n otak2.. yum..yum.. sedap. Asyik makan jek... Sempat amik gambo otak2 yang dimakan kat BP Walk (ala2 Bintang Walk gitu..)

4 comments:

Anonymous said...

wahaha.same nye ngn kesah aku...
"kausar pi la mandi.ada kain batik makcik sediakan".omg so cliche kan.hik2

mira edora said...

hahaha.. tu la pasal.terkedu aku bila teringat maybe kain tu utk buat kain basahan. itupun masa nak balik baru teringat sb b4 that aku ingat kain batik tu utk pakai2 kat umah (tp aku tak pakai pun!). so ko wat camne? pakai tak? =P

Anonymous said...

tak.sbb kitorang dah lewat.aku kne pi ipoh lak pastu.so aku mmg tak plan pun nk mandi umah die.huhu.tp kainbatik mmg dah siap prepare dah oleh mak die..hik2

Amin said...

We also had pisang goreng with kicap (behind Aishah's aunt's house close to the roundabout) and had the otak2 at BP Walk.

:)

Amin