Saturday, December 20, 2008

Procurement Away Day @ Pulai Spring

Tersangkut cuti rayaku hajiku bila dapat tau Sime wat Procurement Away Day kat Pulai Spring, Johor. Mak aih.. dahla seharian programnyer, memang kena gerak dari KL day before. Memula plan nak pi sorang je, sb suma bos not available. But seb baik ada Wani.. hihihi..aku memang suka bawak dia skali. Kasi dia exposure skit jumpa customer2 nieh disamping takla aku sensorang je.

Dari Ipoh, balik KL then terus ke JB. Seb baik pagi tu tak jadi pi amik mak tok n cik kat SP utk bawak balik KL. Kalu tak, my journey ari tu memang gila ah..Ipoh-SP-KL-JB. Ayah take over utk pi SP.

Sampai Pulai Spring lewat malam. Dahla sesat.. hampeh penanda jalan. Map Pulai Spring kat internet pun tak membantu langsung. Ke..aku yang salah tengok map? Hik..hik.. dah terlepas simpang, jauh pulak nak wat u-turn. Nila jalan JB.. buat diri sendiri, biasa biasakan lah yek..

The next day, bila daftar utk Procument Away Day nieh, terkejut tengok ada presentation lagi! Ingatkan dia bagitau pasal final doc je.. memang aku tak penah attend pun prog anjuran customer yg mcm nie. Masuk je lah. Ingatkan biasa2 je, tp memang company aku teruk giler kena. Org tu (adala org tu..) apa ntah sakit ati dia ngan company aku, main hentam je. Dahla ckp depan suma org. Sampai last skali.. tetiba depan suma org jugak, dia discover yg dia salah. Kiranya dia salah kira delivery date kitorg kat dia. Dari awal dia dok sindir2 n marah2 company kitorg sb deliver lambat.. skali dia sendiri yg salah kira. Bukan dia la.. staff dia tp dia la yg dok war warkan kat suma supplier yg datang. Siap kitorg asyik kena gelak je ngan org lain. Aku n wani wat pe? Dok diam2 jela. But then, lepas dia discover yg dia salah kira delivery date.. terus dia. Jangan kata sebut nama, lalu kat meja kitorg pun tak! Biarla sesapa yg baca ni tak paham pun apa jadi.. kesimpulannya.. memang teruk giler kena bahan ngan org tu DEPAN SUMA VENDOR LAIN.. hari yg sangat teruk rasanya..

Abis je program tu, kitorg terus balik hotel, tido. Yela, ari sebelumnya, kol 2 pagi baru tido. Then pagi2 buta dah bangun. Malam tu, aku kuar pi jumpa Ida! Kebetulan Kamal ada sukan SUK di JB, Ida pun ikut. Aku anto Wani kat Jusco Tebrau. Besar giler Jusco ni. Sampaikan nak ke main entrance pun kena masuk bayar tiket. Seronok jumpa Ida. Yela, dah nak bersalin dah member aku sorang nieh. Dulu sama2 naik basikal pi skolah.. then sama2 join aktiviti kolej kat UM. Semoga selamat la bersalin nanti ye Ida..

Ari akhir.. bangun lambat skit, then breakfast. Pastu amik gambo kat sekitar pool then gerak balik KL. OTW balik, seb baik tak hujan sangat. Penat.......
Ingatkan harga kat Pulai Spring ni mahal.. memang mahal pun kalu tengok price dia kat internet. Tp kebetulan masa kitorg datang, ada promotion, RM 168 nett. Best dok hotel nie. Suma best la..makan pun best. Nanti2 kalu datang johor lagi, nak check kalu ada lagi promotion nieh. Kalu tak de.. memang tak mampu den nak dok cni..

No comments: