Friday, January 4, 2013

Aiman dan play school..


Disini… saya nak membuat pengakuan..
Sebenarnya… saya tersangat sangat sangat jeles melihat rakan2 yang menghantar anak mereka ke tadika…
Terutama anak2 yang lagi muda usianya daripada AIman…
Huhuhuhu… jauh di sudut hati saya.. saya memang nak hantar Aiman ke tadika..
Saya pun nak anak saya pandai… belajar proper.. x hanya bergantung pada saya yang kekadang rajin.. kekadang tak rajin untuk ajar..
Kalu datang angin rajin nak mengajar pun.. hanyala setakat membacakan buku cerita.. tu pun xde la lama sangat..
Kenapa saya tak hantar je Aiman????
Hmmm… entahla.. banyak sangat menda remeh yang aku pikirkan yang membuatkan aku tak hantar2 Aiman ke tadika..
Aku rasa macam Aiman kecik sangat lagi.. baru je celebrate his 3rd birthday.. and he’s still 3years old
Masuk tadika tahun ni dengan umur 4 tahun.. tp Aiman tak 4 tahun lagi!
He still my small baby.. hahahaha.. (ni memang ibu psyco)..
Pastu, Aiman pun tak reti lagi nak berak sendiri.. kencing sendiri..
So far dah train slow2 utk kencing dalam toilet tp tak berani lagi nak bukakkan pampers..
Aiman pun mcm tahu kalu nak kencing, kencing dalam toilet tp bila bab berak.. mcm dia sendiri yang refuse utk berak dalam toilet..
Mungkin aku kena beli seat kecik yang muat dalam toilet bowl tu dulu kot.. baru dia mcm semangat skit..
Tadika yang aku tengokkan tu plak, x de buat potty train.. Yang lain mungkin ada.. tp aku mcm berminat ngan satu tadika ni..
Pastu lagi.. dok pk Aiman yang sangatla susah nak bangun pagi.. kalu dia bangun dalam keadaan yang terpaksa.. sampai dia tido balik.. cukup tido.. baru mood akan ok.. kalu x, mengamuk2.. mengaruk2.. adoi… 
Kalu amik sesi petang plak.. sapa nak uruskan? Sapa nak hantar amik aiman dari rumah tokwan ke tadika?
Kalu naik van… arghhhh… dilemma ibu lagi… keciknya nak naik van… mcm xcukup berani nak lepaskan.. xcukup besar n selamat lagi untuk si my small baby Aiman…
Aku nak sangat sangat sangat hantar Aiman ke tadika…
Nak sangat sangat tengok Aiman pandai solat.. pandai baca.. pandai mengira.. pandai macam2 la yang tak sempat aku nak ajar kat rumah..
Kekadang aku rasa kesian jugak kasi Aiman pegi skolah awal2 nie… nanti 5 tahun… nak belajar lagi..
Nanti 6 tahun.. belajar balik.. nanti darjah 1.. lagi belajar jugak.. dan terus belajar sampaila ke tua…
Hmmmm…. Aritu cakap ngan jiran sebelah rumah.. yang aku berbelah bahagi nak hantar aiman ke tadika atau x..
Laju je jawapan dia… DON’T WASTE YOUR MONEY…
Hahahaha… aku memang suka jawapan tu… katanya lagi.. diorg kecik lagi.. nanti nak belajar n belajar n belajar..
Biar diorg relex2 dulu.. nanti 5 tahun tu.. ok la kalu nak hantar…
Mengurangkan sikit keresahan di hati… but seeing other parents sending their kids… memang membuatkan hati ku memberontak..
Apatah lagi bila tengok budak2 ni dah pandai macam2… arggghhhhhhh….
Hanyala sekadar mengeluarkan isi hati… everything will come back to me..
All the decision is coming from me… samada nak hantar or tak hantar..
Of coursela memang takkan hantar tahun ni..
Cuma post ni untuk mengurangkan resah di hati..
Untuk mengeluarkan rasa hati yang terpendam.. yang sebenarnya saya sangatlah jeles melihat anak2 orang lain masuk tadika…
I wish I can do that too…
 
 

No comments: