Friday, January 18, 2013

Bercuti!

Weeeeeheeeeee….

DIkala suma orang memperkatakan mengenai tiket free Air Asia..

Aku pun terjangkit jugak untuk tengok tempat2 menarik yang boleh pegi..

Then teringat 1 day trip ke Terengganu masa setelkan hal bank aritu..

Rasa mcm tak puas.. dan kali ni rasa macam nak pegi sekeluarga..
Then Ila pun dapat beli tiket murah ke KT.. katanya nak pegi Pulau Perhentian..

Pastu aku pun rasa mcm nak join skali.. dah elok dlm process isi maklumat utk konfemkan tiket..

Tetiba dapat tahu yang fireflyz pun sale jugak… RM0 jugak!!

Cuma airport tax mahal skit, RM35 one way.. tapi tak pe.. sebab beg dapat free 20kg

Dekat plak ngan rumah.. xyah susah2 nak pegi sampai ke LCCT..

Kalu kat subang ni, naik teksi dari rumah pun takde la rasa mahal sangat kena bayar..

Then… apa lagi.. terusla beli tiket fireflyz..

Cuma problem ngan fireflyz ni.. sbb infant hanyalah sampai 24 bulan..

Aiman n Amni dah dikira adult (amni dah 2 tahun time trip ni nanti)..

Bila aku masukkan tarikh lahir AIman n Amni.. xleh proceed booking sebab kata system online tu..

Aiman n Amni adalah under category child.. 3-12 tahun..

Dulu.. penah skali.. aku ingat penah jadi gini.. bila call center dia, diorg ckp untuk child kena beli tiket kat kaunter, harga biasa

Xleh beli online.. terus aku xjadi beli tiket time tu..

This time.. aku call lagi skali tanya.. then dia cakap.. tukar tahun lahir dalam column tarikh lahir tu.. kepada tahun yang menjadikan umur diorg lebih 12 tahun..

Bahagian lain especially kad pengenalan tu xyah tukar..

Then bila siap beli, call balik call center dia.. diorg akan tukar tahun lahir tu kepada yang betul balik..

Alhamdulillah.. merasa jugak bawak diorg ni naik firefly.. xyah nak menapak jauh2 sampai LCCT..

Tapi sebab dok ding dong sana sini.. dengan payment la.. sampai 6x aku masuk isikan maklumat nak beli tiket

Dari yang asalnya ada time yang aku mmg nak.. sampai terpaksa amik time baru..

Tapi still ok la.. Cuma kurang skitla masa kat Terengganu nanti.. terpaksa balik awal sehari dari yang plan..

Tapi ok gak, sebab balik tu pun malam, jimat duit hotel 1 malam..

Dan yang lebih menyeronokkan.. bukan Ila je.. akhirnya kitorg pegi ramai2..

Total adult utk trip ni ialah 12 orang.. 7 kanak2..

Hehehe.. best2.. saja je kan reramai nak kosongkan opis time tu..

Apapun.. skang ni kita kumpul2 duit plak untuk trip nanti..  dengan pilih hotel etc..

Terengganu…. Tunggu kami datang…. Kasi gegar!!! Hahaha….

 

 

No comments: