Monday, January 14, 2013

Air liur...

Last week ada terperasan tengok Aiman minum air dari straw yang Amni baru minum. Sebenarnya Aiman request nak air dulu... tp Amni yang setia menunggu air tu siap dibuat so aku kasi Amni minum dulu. Tengah Amni minum.. Aiman datang n nak air so aku kasi la Aiman minum. Then Aiman sapu dulu hujung straw dengan baju dia pastu baru minum. Hah????!!???  Boleh x aku terkejut tengok.. pastu gelak je la kan sebab Aiman dah lari pegi main....

Semalam.. kat bilik memang aku sediakan air 2 botol. Senang kalu 2-2 nak.. xyah berebut. So Amni tengah minum... Aiman nak air tp botol 1 lg dah habis... so aku kasi je la botol yg Amni baru minum tu. Aiman sekali lagi... lap dulu straw dari botol tu ngan baju dia!!! Hahaha.. so aku pun tanya lah..

Ibu : Aiman... nape Aiman lap dulu straw tu..
Aiman : sebab ada air liur..
Ibu : air liur sapa?
Aiman : air liur amni...
Ibu : (dah gelak2) ala.. bukan kotor pun. Sapa ajar sapu dulu straw ni? Tok wan eh? Ke kak aisyah (cucu tokwan)..
Aiman : (sengih2 jap) tak de la.. tak de sapa ajar...
Ibu : Amboi2 Aiman... bukan main.. air liur konon..... 

Haduh... macam2.. even Aiman kata x ikut sapa2.. aku tetap rasa dia ada ikut orang buat camni kat rumah tok wan..... hahahaha...



Sent from Samsung Mobile

No comments: