Tuesday, January 8, 2013

Kisah sedih @ subang airport..

Semalam aku pegi day trip to JB.. ada meeting and site visit..

Best sebab skang dah ada firefly flight kol 10.30 am.. balik kol 6.30 pm..

Xde la lama sangat nak kena tunggu flight and sampai pun cun2 je dapat lunch and terus jumpa customer..

Tapi untuk shopping kat JPO.. memang xsempat lah..

Hahaha.. tapi xpe.. kalu pegi sana pun.. bukan ada benda nak beli sgt pun..

Barang2 yang bukan dalam aku nyer budget pun.. even dah murah.. tapi still mahal pada aku..

So kisahnya.. mak hantar aku pi airport awal.. dlm kol 9 lebih tu dah sampai..

Setelkan beli2 barang sikit.. pastu masuk surau yang kat dalam sblm kastam periksa barang tu..

Plan nak pam dulu selama mana yg boleh..

Bila aku masuk tu.. Nampak sorang adik ni tengah cakap tepon sambil nangis..

Alamak.. aku pun dah serba salah. Dok siapkan pam tu.. pastu dia abis cakap tepon.. aku pun tegur..

Rupanya mak dia meninggal.. huhuhu.. terus nangis lagi bila aku tanya ‘ada orang meninggal ke?’

Adeh… apa punya soalan la aku tanya.. tp aku pun xtau nak ckp apa..

Aku terus tinggalkan pam yang tgh nak pasang tu.. peluk n tenangkan dia..

Owh… sesungguhnya aku pun tak tau camne nak tenangkan dia..

Aku hanya mampu untuk suruh dia sabar.. doa banyak2 untuk mak dia..

Yang lagi sedih.. adik ni belajar kat Kelantan.. kampong dia kat Batu Pahat..

Hari sebelumnya tu.. mak n ayah dia baru je datang visit dia kat rumah sewa di Kelantan..

Dan rasanya diorg eksiden masa balik dari visit dia.. tp eksidennyer tu kat area batu pahat..

=(   =(  =(

Adik ni sedih sangat.. sebab mak dia datang visit dia sebab mak dia kata rindu sangat kat dia..

Adik ni tengah exam break seminggu untuk next paper..

Dia asyik ulang… kalu la dia ikut balik semalam…  kenapa dia tak ikut mak dia balik semalam..

Kenapa mak dia pegi sekarang.. banyak yang di plan nak buat untuk mak dia.. tp tak sempat lg..

Dengan siapa dia nak bersms lepas ni.. Dengan siapa dia nak bersembang or call lagi lepas ni?

Dia dah rancang untuk buat surprise sempena birthday mak nya yang akan datang..

Owh… Ya Allah… memang sangat meruntun hatiku dan aku memang tak mampu nak buat apa..

Aku cuma mampu untuk mengusap2 belakang dia.. supaya kurang kesedihannya..

Sebelum berpisah… dia sempat mintak aku tolong berdoa untuknya.. semoga dia dapat bermimpikan maknya..

Dia nak peluk mak dia dalam mimpinya itu…

Adik.. akak doakan mak adik di kalangan orang yang beriman.. moga adik tabah menghadapi ujian Allah ini ya…

 

1 comment:

hamba Allah said...

Sekadar nak ingatkan kt bakal2 penumpang yg naik flight kt subang airport. Tiada kemudahan surau dlm tempat boarding. Kena solat samada kt tgkt 1 (anjung menunggu) atau surau sblm imbas beg kt kastam. Aku rasa subang airport satu2nya airport yg tiada kemudahan surau dlm boarding area. Bengong!