Thursday, September 6, 2012

Rehat sampai hilang penat..

Boleh x kalu nak rehat sampai hilang penat? Agak2 akan ada ke tahap hilang penat tu? Hihi.. Ye la, kalu pegi bercuti pun, sure bila sampai rumah akan terasa jugak penatnya. Dengan nak kemas rumah n barang2 masa bercuti tu..

Penat sangat rasa badan. Boss approved half day morning untuk rehat lepas 2 hari berturut balik malam n travel jauh untuk keje. Bila dok rumah, nampak pulak macam2 menda yang pending xbuat lagi kat rumah..

# baju Aiman n Amni dah menggunung x basuh lagi. Memang aku biasa kumpul pun tp xde la selama yang skang ni..

# kain pun menggunung jugak. Kain xkira menggunung tapi sampai melimpah keluar bakul la.. Bukan 1 bakul tapi 3 bakul besar!!

# stok makan Amni dah habis. Tadi sempat pegi Giant beli ayam, sayur, buah untuk dimasak dan difrozenkan.

# stok sup untuk bekal Aiman pun dah habis. Bukanla hari2 Aiman bawak bekal sup tp selalunya mesti ada stok sup dalam fridge untuk time2 terbangun lambat or dah xde idea nak buat bekal apa untuk Aiman

# reorganize balik stok susu. Skang ni amik je mana2 yg tercapai dek tangan. Selalunya aku akan simpan yg terbaru, kuarkan yg lama. Sejak habis stok yg lama, aku asyik guna yg baru je. Sebab yg lama kat bahagian bawah yang baru.

# mop rumah!! Owh.. Sebab Amni selalu bangun awal, aku ni asyik xsempat je nak mop rumah. Sebelum mop nak kena kemas dulu, pastu sapu lantai. Bila siap sapu, dah Amni bangun. Xleh dah la nak mop kalu x, mau Amni menempek tepi baldi main air sabun mop lantai

# top up air masak. Biasanya aku akan isi dalam 6 botol 5.5l air masak yang beli dari mesin. So skang stok dah makin susut, tinggal 2 botol je lagi. Kena cepat2 pegi refill, kang xde air nak minum

Disebabkan banyak sangat keje yang pending kat rumah, ngan aku terasa sangat penat, maka pagi tadi aku sempat pegi Giant beli barang n cuci ayam je. Buat sup xsempat, stok makanan Amni pun xsempat. Arini plan balik keje on time, amik diorg, xsinggah rumah mak. Terus balik rumah n setelkan sebanyak mana stok makanan yang boleh. Aku ada ayam, sup, labu, tomato dan pear. Kalu sebut, xde la macam banyak tp process nak kena rebus / kukus, then sejukkan, then blendkan then bungkus n masuk fridge, sampai malam jugak kot kalu setel suma. Silap2 aku buat kasi lepas utk esok pagi punya bekal je! Hehehe... Owh... Seronoknya kalu ada bibik. Tapi okla, pagi tadi aku dapat jugak melepak melayan Adam & Hawa marathon 3 episod + Keluarga Iskandar 1 episod + layan drama Aku Untukmu sejam. Kalu x, mengadap Pororo ngan Tayo je la..

Esok ke Lukut balik, konfemla sampai malam sebab kena habiskan jugak 1 meter ni. Esok je masa yang tinggal. Moga dipermudahkan suma, supaya xde la aku balik lambat sangat..

Sent by Amirah from my BlackBerry® smartphone

No comments: