Saturday, September 24, 2011

Confinement : Day 29

Tetiba rasa macam kejap je.. dah nak masuk 30 hari aku berpantang.. Seronok? Hmmmm.. seronok sebab dok kat umah, melepak, menempek atas kusyen.. Tak seronok menahan sakit yang tak tau bila boleh baik.. tak suka bila sembelit.. penat bila kengkadang kena jerit2 panggil Aiman dari buat menda2 yang tak sepatutnya..

Alhamdulillah.. sekarang dah beransur pulih.. sakit pun sekali sekala datangla. Selalunya malam, mungkin sebab waktu siang aku dah dok jalan2 serata rumah, so malam baru terasa sakitnya.. Berurut.. huhuhu.. tak sempat lagi sebab aritu bengkak n sakit sangat. So aku tak rasa mcm nak berurut lagi, mcm takut je bengkak tu akan jadi lagi teruk.. InsyaAllah next week mak panggil orang urut. Bengkung.. ni lagi satu masalah.. malas giler nak pakai!!! Aku pakai sekali sekala je.. ada 4 kg lagi utk mendapat berat sebelum mengandung aritu. Skarang macam susahje nak turunkan berat.. sebab aku asyik rasa nak makan je!!!! Mungkin sebab bila tak makan menda yang pedas.. makan menda yang lebih kurang sama je menunya.. so rasa macam tak puas bila makan tu. So mulala aku mencari coklat la.. biskut la.. kek la.. kuih raya la.. kerepek la.. Ayat penyedap diri sendiri.. nanti mungkin bila dah balik rumah, tak merasa dah nak makan macam2.. silap2 nak makan pun tak sempat menguruskan rumah n anak.. hehehe.. so ni mungkin boleh membantu dalam turunkan balik berat badan aku.

Aku rasa.. menda yang paling best sekarang ialah menonton dan menonton dan terus menonton.. Segala jenis drama bersiri aku ikut. Dari channel2 kat astro, sampaila channel rtm. Raya haritu.. aku rasa segala drama raya aku tengok. Skarang.. tapi citer Indon tak minat. Citer2 yang mcm menyakitkan hati pun.. kalu menyampah sangat, tak tengokla. Citer2 pertandingan berunsurkan masakan pun aku follow.. Masterchef US, Hell's Kitchen, Iron Chef, Top Chef, Cake Boss.. hahaha.. sampaikan sekali tu ayah tegur, tak abis2 lagi ke citer masakan nyer.. Mana taknya, suma citer2 ni boleh pulak tayang berturut2.. aku yang satu2 manusia kat rumah ni yang mengadap tv.. layan je la kan.. Ala, nanti dah balik rumah, sure tak sempat nyer nak tengok. Kalu sempat pun, kena berebut ngan en suami jugak. Dia bukan minat citer2 gini..

Tak sabar nak tunggu habis pantang.. tapi sebenarnya lebih kepada tak sabar nak tunggu baik sepenuhnya. Takde sakit sekali sekala, takde rasa tak selesa kat bawah.. tak sabar nak kuar jalan2 ngan makan.. tapi, takmo jugak cepat2 sebab tak suka nak kena masuk keje balik!!!!!

1 comment:

ummi mien said...

ko sembelit lagi ke? mintak je ubat sembelit dan ubat cairkan najis ngan doc. tak pon ko cari pythonatal dari nona roguy. makan ni pon dh ok.