Monday, September 26, 2011

Citer melayu.. ginila

Sebab aku banyak sangat menonton drama melayu, macam dah bleh nampak pattern citer2 melayu. Dengan rajin nyer, meh aku ulas skit citer2 yg aku tengok.

1. Banyaknyerla muka Aeron Aziz skarang. Aku biasa je, minat giler2 x.. x minat pun x. Layan jek. Aku rasa sejak citer apa tuh.. ala, xingat pulak tajuknya, xhenti2 drama2 dia kat tv. Murah rezeki dia.

2. Kisah manusia yang xberharta tapi xsedar diri nak harta orang. Jahatkan orang2 cenggini, sampai sanggup bunuhla, tipula, bomoh2 la. Xpaham aku, kalu dah xde harta, usahala sendiri. Benci betul tengok manusia2 yg nak kaya dengan senang atas kekayaan orang lain.

3. Kisah laki @ suami @ ayah2 yang gila seks ni. Asyik nak merogol je kejenya. Memang banyak pun dalam masyarakat. Tapi bila tgk citer2 ni, memang wat aku rasa nak pi sepak2 je pelakon ni. Hahaha.. Memang pelakon2 ni sgt pandai berlakon.

4. Ustaz Shauki.. Adoi.. Geram tol.. Gaya bersahaja guna dalil2 konon dia je betul. Akhir citer ni, kalu boleh aku nak ustaz Shauki tu mati, kena bunuh ngan Seri or bini dia yang lain yang jadi sakit jiwa sebab dpt laki macam ustaz Shauki! Baru puas ati aku tgk citer ni..

5. Orang2 baik yang lemah n xreti nak melawan bila ditindas. Ikut je telunjuk orang2 jahat. Memang buat aku geram + menyampah. Sebab tu aku awal2 lagi xfollow citer indon.

6. Kalu telemovie.. Asyik2 ending dia orang baik mati. Mungkin sebab skarang musim raya kot, so banyak citer2 sedih yang memberi kesedaran. Tapi, xleh ke buat citer yang happy ending? Penat dah penonton sedih sepanjang citer, at least kasila ending orang baik tu selamat..

Melampau tol aku punya kadar menonton tv skarang.. sampai boleh wat entri la pasal citer2 Melayu.. Banyak lagi sebenarnya tp dah malas nak ingat. Selalu memang terpk especially masa tgh tgk citer2 ni. Saja mengisi masa lapang sementara tunggu Aiman balik dari umah pengasuh.. Chow!!
Sent by Amirah from my BlackBerry® smartphone

No comments: