Thursday, June 2, 2011

Kata kata..

#1
Suatu tengahari.. ketika suma orang tengah makan lunch termasuk Aiman..
Aku suapkan Aiman nasi.. then baru en suami datang masuk dapur
Aku cakap kat Aiman " Aiman.. ajak ayah makan.. cakap.. AYAH.. MAKAN.. "
Aiman tengok en suami.. en suami saja menunggu Aiman nak cakap apa..
Aku ulang lagi.. " AYAH.. MAKAN... Aiman ajak ayah makan.. cakapla.. "
Then Aiman cakap " AYAH AKAN ASI " = ayah makan nasi...
Terkejut aku!!! Sebab tak penah pun sebut or ajar dia ajak 3 patah perkataan lagi..
Good boy...

#2
Suatu pagi.. Aiman baru bangun tido, terus sibuk nak ajak aku turun bawah
Memang biasa pun, bila2 bangun, tengah malam ke, pagi ke, petang ke.. kalu terjaga, terus sibuk ajak turun bawah
Then aku cakapla.. " Aiman mandi dulu... pastu kita keluar ye.. "
Aiman terus peluk aku.. cakap " Keluar.. keluar.. "
Merengek2 suruh dukung n ajak keluar..
Aku cakap balik.. " Mandi dulu.. baru keluar.. "
Aiman tak dengar dah perkataan MANDI tu.. asal dengar keluar je.. kena buat apa sebelum tu dah tak dikira..
Kena kuar je terus.. hahaha.. lama la jugak nak pujuk suruh mandi tu.. siap kena umpan ngan game kat hp dulu..
Itu pun hampir2 dah plan nak biar Aiman mandi kat rumah mak je... (sb keluar tu nak kuar pi rumah mak je pun..)
Memang tak sabar langsung kalu dengar perkataan keluar..

No comments: