Tuesday, May 10, 2011

Malangnyer

Aku rasa.. sejak datang Singapore ni.. hari2 ada je menda yang tak kena

1st day internet.. then malam2 buta kena pi McD cari internet sb bos suruh jugak anto email. Then balik tu.. lama giler tunggu teksi.. tempat tak ramai orang plak tu.. =(

2nd day tv.. meletup then terus tv tak berfungsi. seb baik ada laptop n bersembang ngan Aiman thru Skype

3rd day laptop charger.. baru perasan rupanya meletup tv tu sb tripped n effect jugak kat plug suis. Masa kejadian malam sblm tu.. aku tengah charge laptop n skarang adaptor tu dah rosak! Abis je bateri.. keje pun takleh buat. Dahla takde orang pun pakai HP.. dalam 30 org dlm training tu.. suma pakai DELL!!!!! Bab keje tu tak la kisah sangat.. ni nak menggantikan adaptor laptop aku nieh.. dah la tak leh nak sembang ngan Aiman..

Aiman plak makin kurang makan (report dari en suami). Katanya dia banyak minum air je. Mana aku tak risau.. huhuhu.. berita tetiba sampai PS3 kat rumah hasil aku redeem point HSBC.. tak buat aku rasa gembira pun. Sebenarnya aku redeem mainan Aiman n steam pot untuk aku.. sekali en suami cakap sampai PS3! Biar betul.. tak leh nak check lagi.. tp en suami dah janji nak ganti balik mainan n steam pot tu.. yang tu lantakla.. yang aku nak skarang.. NAK BALIKKKKK...

Janganla ada lagi masalah pas ni.. jangan jugakla ada masalah ngan kastam bila bawak balik perfume banyak2. So far dah beli 4.. then arini dapat pulak order orang lain pesan.. nak beli.. tak nak beli.. nak beli.. tak nak beli.. tak belikan, sian pulak, bukan selalu orang datang s'pore. Tapi kat Subang airport skarang, suma beg sampai dari oversea diorg lalu scanner dulu. Sure akan query punya bila nampak banyak botol2 perfume kan.. Hmmmm... entahla.. dengan masalah yang bertimpa2 setiap hari ni.. membuatkan aku berfikir banyak kali adakah nak beli pesanan diorg tu.. kang kena tahan ngan kastam.. nak kena bayar tax pulak.. huhuhu.. bab bayar tu tahan lagi, sb bleh claim ngan diorg.. nak berurusan ngan kastam tu yang leceh. Bukan aku reti nak kasi2 rasuah ni......

Ngantuk dah.. saja je abiskan masa kat pc lobby nieh.. nanti naik atas terus tido. Tadi pegi Singapore Flyer pun takde perasaan gembira or apa. Dahla sensorang.. even ada je yang tegur2.. tp dengan memikirkan Aiman.. laptop adaptor.. takde rasa nak seronok2 pun. Gayat pun ye jugak.. so dok je la diam2...

No comments: