Monday, March 14, 2011

Kenduri Nasi Ayam

Hari sabtu weekend baru ni pegi kenduri x-budak opis. Kat Batu Caves tapi dalam2 punya kampung.. nak dekat Ulu Yam dah. Yang specialnyer kenduri ni ialah dia jamu NASI AYAM!!!

First time tau makan kenduri jamu nasi ayam. Selain nasi ayam dia jamu rojak buah ngan bubur kacang n agar2. Pastu air pulak air soya, air bandung, air mata kucing letak dalam balang orang wat meniaga tu. Pelik tapi best gak. Ayam nasi ayam tu ayam golek. Siap ada mesin masak ayam golek lagi tepi rumah n memang ayam yang tengah dimasak tu pun dok begolek2 lagi.. Sedap jugak tp sb aku skang tengah pantang ayam.. makan sikit je lah ayamnyer. Memang balik tu merah2 muka.. Tak amik la pulak gambo nasi ayam.. hehehe.. segan..

Seronok ramai tukang pegang Aiman masa aku makan.. Aiman plak baru je bangun tido.. so layan kan je lah.. telan je nasi2 yang aku suap..

Dah segar sikit.. perut pun dah kenyang.. ni dok sibuk joget dengar lagu DJ karaoke..

OTW balik rumah.. hujan start turun.. lebat la jugak. Singgah balik umah jap aku tukar baju.. then pegi The Curve cari seluar untuk en suami..

Kisah belon ni.. boleh pulak dia nampak sorang pakcik Jepun ni bawak belon anak dia, ada dua. Pastu Aiman lari ikut pakcik tu.. (aku kejar kat belakang sebab ingat dia jalan2 pusing situ) pastu berenti kat pakcik tu, tunjuk belon dia. Pakcik tu kasi satu.. dia amik.. then tunjuk lagi satu belon yang pakcik tu pegang! Hahaha.. orang dah kasi satu.. nak 2 pulak.. Last2 aku tinggal je belon ni kat kedai en suami beli seluar..

Orang sibuk test baju.. dia pun sibuk nak masuk fitting room. Tengok diri sendiri. Pastu kan.. ada 2 orang mamat negro ni tengah dok pilih2 baju. Aiman boleh lalu tepi dia, then berenti sebelah, pastu tangan nak pegang bulu kaki negro tu!!! Dia nak tarik!!! Serta merta aku tarik Aiman cepat2.. seb baik negro tu tak perasan.......

Aiman takde berkenan sangat nak naik menda ni pun, aku je yang beriya kasi dia naik. Bila dah naik.. syok pulak dia bawak. Tapi rasanya kalu kereta, lagi dia xcited nak main kot..

Balik rumah.. seronok sangat nak main kasut en suami. Siap marah mengamuk2 lagi bila dia gerak.. kasut tu tak gerak. Marah jugak sebab asyik tak masuk je kaki kat dalam kasut.....

No comments: