Friday, March 4, 2011

Ice Room KD

Aiman pun tolong pilihkan menu jugak..


Semalam dinner kat Ice Room, restoran ni bertentang ngan Sekinchan Ikan Bakar n entrance ke Gian Kota Damansara. Ingatkan jual aiskrim je, rupanya makan2 lain pun ada. Ada western, dessert mcm kek, mushroom soup, roti2 bakar n kukus, nasi goreng, nasi lemak, mee2, kanji pun ada.. mcm2 la pilihan. Tapi yang menjadi perhatian kat cni sure la aiskrim dia kan. Aiskrim dia mcm2 perisa yang pelik, ada yang kaler hitam, jenis2 buah, kacang. Pastu plak tekstur aiskrim mcm ais yang disagat. Unik la jugak..




Menu dia.. ni gambar2 jenis aiskrim yang diorg ada. Memang tengok aiskrim tu, rasa mcm nak order suma jek..




Harga plak standard mcm kopitiam la. Aiskrim tu pun around rm8 tp banyak. Siap bleh tapau, dia letak dalam bekas besar. Cuma yang tak best, pekerja dia banyak org luar. Yang serve kitorg semalam, bangla sorang, n lg 2 org pompuan mcm dari kemboja n myanmar. Paham sikit2 je. Bila aku bgtau kanji xsampai lg, dia pi tambah 1lg kanji kat bil kitorg. Dah sampai 2 kanji, tp yg second tu kitorg reject, kata order 1 je. Then mintak tisu tebal, abis suma tisu atas meja dia kutip. Dia ingat aku soh kutip suma tisu! Bila nak bayar, bagitau balik pasal bil yang ada 2 kanji, lama gak nak terang kasi dia paham. Siap tanya pulak lg lepas dah paham tu, xnak bungkus ke? Hahaha.. Dahla jadi 3x, dgn 3 pelayan yg berbeza. Beriya aku tunggu pelayan lain lalu sb xmo dah ngan pelayan sblmnyer, sekali suma pelayan dia xpaham sangat apa kita cakap.



Burrpppp... dalam mangkuk hitam tu kanji Aiman, mee aku yang tinggal sikit sebab gatai pi bubuh sos thounsand island, terus tak lalu nak abiskan.. en suami punya kat belakang, tinggal fries je ngan aiskrim dalam bekas hijau..





Seb baik Aiman behave je, even terpaksa kejutkan dia dari tido sebab nak kuar. Sedap je makan kanji ayam, almost separuh mangkuk jugakla. En suami order fish n chip, aku plak mee sechuan. So far okla, tp bila bawak anak makan luar, lepas anak abis makan baru mak makan. Masa tu pun dah sejuk mee aku. Seb baikla aku xberkira sangat makan makanan sejuk. Then order air puree buah naga. Aiman pun suka, laju je dia sedut air thru straw. En suami plak order aiskrim strawberry, aku n Aiman rasala dlm beberapa suap. Okla cuma manis gravy aiskrim tu so aku kasi Aiman sikit je.
Aiman dah kenyang.. sibuk tengok baby girl kat belakang tu...




Kesimpulan, ok gak la kedai ni. Sekali sekala nak rasa makan tempat2 ala2 cool gitu, or lepak2 makan aiskrim, sesuai datang cni.

No comments: